El Pacte del Penedès Marítim, la unió d’ajuntaments, consells comarcals, empresaris, sindicats, universitat, Consorci Sanitari i societat civil, ha aconseguit posar la problemàtica de la C-32 a l’agenda del país.
Des de la desaparició dels peatges a Catalunya, el greuge que patim al Garraf i al Baix Penedès és injustificable. Perdem competitivitat, les empreses no només no venen a instal·lar-s’hi i algunes pensen a marxar pel cost de l’autopista. Valdria la pena una reacció del Govern. Parlem també de qualitat de vida, de seguretat i de contaminació. La C-32 no és una carretera segura ni ràpida, ens fa perdre molt de temps, amb cues i un elevat grau de trànsit. També amb accidents. És una carretera de la xarxa bàsica de la Generalitat amb més de 25.000 cotxes al dia que passen pel bell mig dels nostres municipis, i la contaminació ambiental i acústica és més que destacable. Facilitar el trànsit recurrent per la C-32 ens faria fer un salt quantitatiu i qualitatiu com a territori.
S’equivoca qui identifica la lluita per la C-32 com un moviment electoralista. El Pacte del Penedès Marítim està conformat transversalment per la unió d’un territori per lluitar per una causa justa i legítima. La unanimitat amb què es va aprovar la moció al Parlament per obligar el Govern de la Generalitat a presentar una proposta de bonificacions gratuïtes al trànsit recurrent és una molt bona notícia. Essent conscient que el territori va a totes, ara toca al Govern –que no només està en minoria, sinó que és un minoritari– moure fitxa. Li donem un vot de confiança i esperem una proposta. Per justícia social, per justícia territorial, i sobretot, per responsabilitat política.
Jaume Casañas, membre d’Impulsem
Cunit