Des de fa dos cursos, el Vendrell és un municipi de referència pel que fa a la inclusió d’alumnes amb necessitats educatives específiques a les activitats extraescolars. Una xarxa de suport formada per diferents entitats, i que es vehicula a través d’un bon nombre de vetlladores, permet que infants amb autisme o amb altres necessitats puguin estar amb la resta de companys a l’Escola de Música, l’Escola d’Art o la Ballaruga.
L’experiència es repeteix a l’estiu, amb les nombroses activitats que es programen des de l’Ajuntament i el Pla Educatiu d’Entorn (PEE), com els casals estiuencs, els campus esportius (multiesports, basketestiu), l’Estiuet Artístic, els tallers Jovestiu o els patis oberts. Són ja dos estius en què el suport de monitors i vetlladores permet que els infants amb necessitats específiques puguin gaudir d’aquestes activitats sense haver de deixar el grup.
De cara a aquest estiu, el consistori ha editat una guia amb totes les activitats inclusives, perquè les famílies puguin tenir tota la informació. “El que volem és que cap infant es quedi enrere, tingui les necessitats que tingui, i que puguin fer-les totes amb el grup per potenciar la relació entre tots ells”, ha explicat la regidora d’Ensenyament del Vendrell, Sílvia Vaquero.
Des de les Associacions de Famílies d’Alumnes (AFA) també reconeixen la importància de la tasca feta en aquest àmbit. “És un suport molt positiu per a les famílies, de cara a poder fer una bona conciliació durant l’estiu”, ha remarcat Núria Cid. A banda de l’Ajuntament i el Departament d’Educació, altres entitats que donen suport a les activitats inclusives són el PEE, la Ballaruga, l’associació Trèvol, Avancem Junts o Temps x Cures.