Si els trens d’alta velocitat van començar a circular entre Barcelona i Madrid el febrer de 2008, l’aparcament soterrat amb capacitat per a un centenar de vehicles que hi ha a l’avinguda de Barcelona, de Vilafranca, a tocar de la cobertura de la via, porta més de vint anys construït… i tapiat, sense que hagi entrat mai en servei. De fet, només hi ha parets, sostre i rampa d’entrada i sortida.
ERC ha dit que, davant la necessitat d’aparcament que hi ha a Vilafranca, aquesta situació no és raonable i ha demanat a l’Ajuntament, per boca del seu cap de grup Pere Sàbat, que doni explicacions del motiu pel qual està claususat, quins condicionants hi ha per no obrir-lo, i que actuï per tal que entri en funcionament el més aviat possible.
Sàbat també ha qualificat “de curta volada” i de “poc ambiciós” el pla d’aparcaments existent a Vilafranca, ja que està pensat únicament per cobrir les necessitats dels habitants de la ciutat: “si ens creiem la capitalitat de Vilafranca, cal tenir dimensionada la xarxa d’aparcaments per donar resposta a tot l’àmbit del Penedès”.