El Vendrell ja té a les seves mans l’esperat Pla d’Aparcaments, una diagnosi de la situació actual de l’espai destinat a l’ús d’estacionament al municipi, amb diferents propostes per donar resposta a les principals mancances. L’Ajuntament va adjudicar aquest pla el març del 2022 a una empresa d’enginyeria civil i tècnica de mobilitat. Més d’un any i mig després, l’estudi ja s’ha finalitzat i està en mans del govern local.

Segons la regidora d’Urbanisme del Vendrell, Núria Rovira, el pla certifica que al municipi hi ha “prou aparcament”, però puntualitza que cal un nou aparcament soterrat a la zona del centre. Durant els últims mesos, el govern local ha evitat el debat sobre el lloc concret on s’ha de fer aquest nou aparcament, tot i que les opcions més probables són el Botafoc i la Rambla. Des del consistori s’assenyalava que seria el Pla d’Aparcaments el que indicaria l’espai definitiu.

Però tal com ha admès Rovira, el pla no fa aquesta concreció, sinó que “proposa diversos espais” on es podria fer. En una compareixença davant els mitjans, Rovira no ha volgut donar a conèixer quines són aquestes opcions, adduint que s’explicaran al Consell de Mobilitat, un ens on hi ha representants polítics, representants d’entitats i ciutadans. Allà s’exposarà el pla i es recolliran noves propostes.

Un altre aspecte destacat que es tracta al pla és la gestió dels aparcaments en superfície, apuntant que en algunes zones seria recomanable incrementar l’aparcament regulat. “L’estudi determina que per cada plaça d’aparcament que hi ha en zona blanca, se’n generen 10 en places de zona blava, taronja o verda“, sosté Rovira. La regidora ha afegit que una mesura com aquesta beneficiaria el comerç local per la rotació de vehicles que comportaria, i ha avançat que es podria aplicar en barris com el del Puig.

Pla de Seguretat Viària

Per altra banda, l’Ajuntament ja compta també amb el nou Pla de Seguretat Viària, amb actuacions que s’han de desenvolupar entre el 2023 i el 2026. Entre elles hi ha la necessitat de fer noves rotondes en punts conflictius, com ara l’encreuament de l’avinguda de Jaume Carner amb la carretera de Valls. També identifica zones com ara els voltants del mercat o l’avinguda del Sanatori, on caldria aplicar mesures per reduir el risc de sinistralitat.

 

 

FER UN COMENTARI