Vilafranca presenta els “arguments” per tenir una estació de Trens Regionals d’Alta Velocitat

0
374
Una estació de Rodalies de Renfe. Foto: ACN / Albert Segura

Fer una estació de Trens Regionals d’Alta Velocitat a Vilafranca és “possible i convenient”. Aquesta és la conclusió a la qual arriba l’estudi que ha desenvolupat l’enginyer de camins Jordi Julià, de la consultoria especialitzada en transport TRN TARYET, sobre l’encaix d’aquesta parada a la capital de l’Alt Penedès, i que aquest dimecres s’ha presentat als mitjans.

L’objectiu d’aquest estudi és, tal com ha apuntat l’alcalde de Vilafranca, Francisco Romero, “tenir tots els arguments possibles” per reclamar aquesta infraestructura a la Generalitat i al Ministeri de Transports. “És una estació que està planificada des de fa temps, que és viable tècnicament i que permetria donar un millor servei a les 400.000 persones que viuen a l’àmbit del Penedès“, ha afegit Romero.

L’estudi de Julià, que té una llarga trajectòria en planificació territorial i infraestructures ferroviàries, compara la situació de Vilafranca amb la d’altres estacions similars que hi ha en països com França o Alemanya, però també Espanya (Puente Genil-Herrera). També detalla les actuacions que caldria fer a l’actual base de manteniment que té ADIF als afores de la ciutat, en direcció la Granada, per convertir-la en aquesta estació.

Per l’enginyer, l’existència d’aquesta base és el que fa possible que es pugui posar una parada a Vilafranca de la línia d’alta velocitat. El projecte contemplaria la construcció de dues vies més i de les dues andanes, tot i que caldria desviar lleugerament les vies de Rodalies en aquest tram. L’actuació costaria prop de 40 milions d’euros.

A més dels trens d’alta velocitat que actualment ja passen per aquesta via (120), Julià creu que es podrien afegir 17 nous serveis que paressin a l’estació, i que reduirien enormement la durada del trajecte cap a Barcelona (25 minuts) i cap al Camp de Tarragona (15 minuts). Tot plegat formaria part d’una “xarxa de serveis regionals d’alta velocitat” que cobriria Catalunya des de les Terres de l’Ebre fins a França.

Amb aquest estudi, l’alcalde de Vilafranca té previst reunir-se les pròximes setmanes amb la Direcció General de Transport i Mobilitat de la Generalitat, així com amb el Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible.

Julià i Romero, a la presentació de l’estudi.

FER UN COMENTARI