De tik toker a fer de polític

0
90

El calendari electoral no afluixa. Diumenge és el torn dels comicis europeus i si el darrer informe del Centre d’Investigacions Sociològiques (CIS) no erra, a banda de VOX a l’Estat espanyol la ultradreta pot veure augmentada la seva representació amb l’entrada a la plataforma “Se acabó la fiesta” liderada per l’agitador ultra Alvise Pérez.

Fins aquesta setmana que el CIS l’ha mencionat, aquest partit de nom estrambòtic era ignot per a una immensa majoria. Però si té opcions d’aconseguir un escó al Parlament Europeu és evident que hi ha milers de ciutadans disposats a fer-los confiança. I és que el youtuber Alvise Pérez (Luis Pérez Fernández) ha aconseguit una legió de seguidors –sobretot joves– des que va saltar a la fama per promoure manifestacions davant la seu socialista de Ferraz i per difondre fake news i tota mena de falsedats contra polítics i periodistes a través de les xarxes socials. Anem servits.

Els joves s’han convertit en el principal objecte de desig de tots els partits, però sens dubte els que més els aconsegueixen conquistar són les formacions d’ultradreta. Com? A través de les xarxes socials, especialment Tik Tok, la xarxa estrella entre els adolescents i joves. La ultradreta coneix com ningú el llenguatge, el to, la freqüència i les maneres que ha d’emprar en aquesta plataforma xinesa per aconseguir amassar milers de joves seguidors. Ho fa bombardejant constantment amb un contingut fet i pensat per blanquejar el seu missatge disfressant-lo d’entreteniment, farcint-lo de frases enginyoses i músiques enganxoses. I ho aconsegueixen, i tant que ho aconsegueixen! Només cal revisar els comptes dels partits d’ultradreta i de tot el seu entorn per comprovar la dimensió de la tragèdia.

Les xarxes socials són una amenaça de primer ordre per a adolescents i joves. Ho diuen sociòlegs, psicòlegs, metges, educadors, famílies… Les pantalles enganxen, aïllen i són un perill per al benestar físic, emocional i relacional d’un col·lectiu que, per naturalesa, és vulnerable. Només cal fixar-nos en la macroquerella contra l’influencer Amadeo Llados per estafa piramidal i delictes d’odi. 700 joves volen denunciar a l’Audiència Nacional aquest guru insensat, viral, per vantar-se del seu nivell de vida, per titllar de fracassats tots els que s’aixequen a les nou del matí, de pobres els mileuristes i d’il·lusos els que estudien. Anem servits.

FER UN COMENTARI