L’estació de tren de Sant Vicenç de Calders estarà afectada durant quatre caps de setmana de principis del 2025 per les obres del corredor mediterrani. Aquest serà un problema afegit al tall ferroviari que des del passat 1 d’octubre hi ha entre Sant Vicenç i Tarragona per les obres al túnel de Roda de Berà, i que ha obligat a implantar un pla alternatiu de transport per carretera amb fins a 87 autobusos diaris.

Els quatre caps de setmana en els quals es faran els treballs seran els dels dies 25 i 26 de gener, 1 i 2 de febrer, 8 i 9 de febrer i 1 i 2 de març. Això provocarà que tot l’enllaç que hi ha a Sant Vicenç amb el servei alternatiu de bus es traslladi aquests quatre caps de setmana a l’estació de Renfe de Cunit, tal com ha avançat el director de Rodalies, Antonio Carmona.

Així doncs, els usuaris de les línies R2 Sud, R4 i Regionals del Sud que vulguin anar des de Sant Vicenç fins a Barcelona, hauran d’anar a l’estació de Cunit per agafar el tren. Renfe ampliarà el nombre d’autobusos disponibles, passant dels 87 actuals a 137, que faran més de 1.000 expedicions. En concret, l’R2 Sud comptarà amb tres trens per hora i sentit entre l’estació de França i Cunit. A més, s’hi sumarà el servei alternatiu per carretera des de Cunit fins a Sant Vicenç de Calders.

La línia R4 comptarà amb servei ferroviari entre Manresa i el Vendrell, i un transport alternatiu per carretera entre el Vendrell i Sant Vicenç de Calders. La circulació de les línies R13, R14, i R15 entre La Plana-Picamoixons i Sant Vicenç de Calders quedarà suspesa, mentre que els trens de l’R17 entre Tortosa / Ulldecona i Barcelona també faran parada a Tarragona, des d’on els passatgers hauran d’agafar un bus fins a Cunit. Reus, la Plana, Vila-seca, Cambrils, l’Hospitalet de l’infant, Torredembarra i Altafulla també disposaran de servei alternatiu per carretera per poder arribar a Cunit.

FER UN COMENTARI