L’Arboç restaura els antics safareigs amb motiu de la Fira Modernista

0
401

L’Ajuntament de l’Arboç inaugurarà durant la pròxima Fira Modernista els seus antics safareigs, ubicats al carrer de Vives Mañé, al punt més alt del nucli urbà. Aquests són uns safareigs que daten de l’any 1879, quan es van fer les obres per abastir el poble amb un subministrament estable d’aigua potable.

Des del consistori recorden el paper destacat que va tenir Josep Gener i Batet en aquest aspecte, ja que gràcies al seu impuls i mecenatge es va poder constituir la Societat Portadora d’Aigües. Junt amb els safareigs, aquell any també es van construir les diverses fonts que permetien que els veïns accedissin a l’aigua de manera gratuïta. L’Arboç va ser, de fet, el primer poble del Penedès que va tenir aquest servei essencial.

La relació dels safareigs amb la figura de Josep Gener i Batet i l’època modernista és el que ha portat l’Ajuntament a considerar aquesta fira com l’escenari ideal per inaugurar la restauració d’aquest patrimoni. Es farà el dissabte 26 d’abril a les dotze del migdia i es comptarà amb una representació del grup ambientat d’època Les Bugaderes dels Pallaresos. També es projectarà un audiovisual sobre la història dels safareigs.

Just abans d’aquest acte, a les onze, es presentarà la nova ruta Modernisme a peu, un itinerari que començarà a la Badalota i acabarà als mateixos safareigs. El programa complet de la 12a Fira Modernista es podrà consultar aviat a la pàgina web del consistori.

FER UN COMENTARI