Els Castellers de Vilafranca estrenen el 3de9f per partida doble

0
334
3d9f dels Castellers de Vilafranca a la Mostra Intercultural de Construccions Humanes. / Yair Azubel.

Si algú dubtava quan arribaria el primer castell de 9 dels Castellers de Vilafranca de la temporada, aquest cap de setmana els verds l’han fet per partida doble. Primer, dissabte, a la Mostra Intercultural de Construccions Humanes celebrada a Vilafranca i, diumenge, a Barcelona en motiu de l’aniversari dels Castellers de Sants.

Segons ha explicat el cap de colla dels Castellers de Vilafranca, Àngel Grau, l’evolució dels darrers assaigs “ho ha posat tot a lloc” per estrenar el 3 de 9 amb folre abans de Fires. Una construcció que, tot i que no ha perillat en cap moment, sí que ha requerit esforç en algunes parts. De fet, la colla va patir una baixa de darrera hora al pis de quarts, la qual cosa va obligar la tècnica a estrenar un nou casteller. En aquest inici de temporada, els verds han hagut de fer un treball intens al Figarot per substituir diversos castellers que, per motius personals, seran baixa aquest curs: “No és que estiguéssim estancats; és que hem hagut de fer molta feina de canalla i de recanvis abans de fer aquest pas endavant”.

Aquest cap de setmana els verds també han estrenat la torre de 8 amb folre. A Vilafranca, de fet, van estrenar d’una tacada tres castells: el nou, la torre i el 5 de 8, que ara sí que l’han pogut descarregar. Fa dues setmanes, un xàfec intens va impedir que els verds aixequessin a Martorell el primer 5 de 8 del curs. Diumenge, en lloc de la catedral, els Castellers de Vilafranca van descarregar el segon 7 de 8 de la temporada.

El 4 de 9 amb folre, per Fires

Després de l’estrena aquest cap de setmana, els verds no volen afluixar el ritme i s’han proposat acompanyar el 3 de 9 amb folre del 4 de 9 amb folre i del 5 de 8 a la diada de Fires de Maig. Tres castells que, si tot va bé, es podran veure diumenge 18 de maig a Vilafranca. El que sí que és una incògnita és si es podrà veure el pilar de 6. Aquesta temporada, els verds també s’han vist obligats a generar un nou pilar per la part de dalt, després d’un canvi “important” al pis de quarts. “És més fàcil fer canvis a un 3d9f que a un pilar de 6, perquè al pilar la feina és molt específica i sempre la fan els mateixos”, diu Grau, que apunta que la colla haurà de fer una feina molt meticulosa i picar molta pedra per consolidar la nova alineació del pilar 6.

FER UN COMENTARI