Cunit inaugura un supermercat i adequa una llacuna a la Plana del Castell

0
1616
El supermercat es troba en un sector destinat a activitat comercial.

L’Ajuntament de Cunit ha presentat aquest dimecres 11 de juny la primera fase de la nova urbanització que es preveu fer a la zona coneguda com la Plana del Castell. Després de gairebé dos anys de treballs i cinc anys de tràmits administratius, ja està en funcionament una superfície comercial a la zona més propera a la carretera C-31. Es tracta d’un supermercat Esclat que s’ha inaugurat aquest mateix dimecres. Al darrere s’hi ha fet una plaça que ha rebut el nom de Dalmau, que va ser el primer senyor del castell que hi havia antigament en aquesta zona.

L’encara alcaldessa de Cunit, Dolors Carreras, ha explicat que al costat de la superfície s’hi emplaçarà una benzinera del mateix grup i al darrere, “un petit hotel”. En aquesta zona també s’ha cedit un solar perquè es puguin fer “90 habitatges protegits“. “Aquesta serà una nova urbanització moderna i sostenible”, ha afegit Carreras.

Per la seva banda, el primer tinent d’alcalde de Cunit, Jaume Casañas, ha destacat que el projecte també ha suposat adequar ambientalment una llacuna que ajudarà a fomentar la biodiversitat a la zona. “Aquesta era una zona d’aiguamolls mil·lenaris i hem volgut habilitar aquesta llacuna on anirà a parar l’aigua de la pluja”, ha explicat Casañas. També s’ha posat una aula on les escoles del municipi puguin fer visites didàctiques. Finalment, els carrers de la nova urbanització han rebut noms de personatges relacionats amb el municipi, com el mateix senyor Dalmau o l’actriu anglesa Julie Christie, que estiuejava al municipi als anys seixanta.

La urbanització d’aquest sector havia provocat les queixes d’entitats ecologistes com el Geven, que lamentaven que es construís a “l’últim espai agrícola” del litoral de Cunit. Des de l’Ajuntament, però, van recordar que el Pla Director de Sòls no Sostenibles va descatalogar aquest sector, fet que va permetre tirar endavant el projecte.

FER UN COMENTARI