El Vinseum va tancar el 2025 amb un nou rècord de visitants. Al llarg de l’any, el museu de les cultures del vi de Vilafranca va rebre un total de 74.946 persones, una xifra mai assolida fins ara i que consolida, per quart any consecutiu, una tendència a l’alça. Respecte del 2024 (que ja havia estat un any històric coincidint amb la inauguració de la nova proposta museogràfica al novembre), el nombre total d’usuaris ha crescut en més de 8.600 persones, cosa que suposa un increment global del 13%.

Segons apunten en un comunicat, aquest augment s’explica, principalment, per la bona acollida de les noves exposicions estables del museu, obertes al públic a finals del 2024. En concret, La plaça del Vi, Les arrels i Les cultures del vi de Catalunya han sumat més de 23.000 visitants durant el 2025, un 70% més que el públic registrat a les exposicions permanents l’any anterior.

Les activitats culturals també han contribuït de manera significativa a aquesta tendència. En total, han aplegat 24.440 usuaris, dels quals 15.148 han participat en activitats pròpies del Vinseum. Pel que fa a l’àmbit educatiu, la posada en marxa d’un nou catàleg d’activitats pedagògiques per a escoles ha fet créixer la participació fins als 8.700 alumnes, un 25% més que el 2024.

Quant a la procedència del públic, el 52% prové de Catalunya i un 29% és del Penedès. Els visitants estrangers suposen un 15% de les visites, mentre que el 5% restant procedeix de la resta de l’Estat espanyol.

FER UN COMENTARI