El CAP de Sant Sadurní converteix l’art en una eina terapèutica per a joves en situació de vulnerabilitat

0
344

El Centre d’Atenció Primària de Sant Sadurní ha inaugurat l’exposició del projecte Innov’ART, una iniciativa pionera al municipi que reivindica l’art com a eina terapèutica per a joves amb risc social i trastorn de l’espectre autista. La mostra, instal·lada als passadissos del mateix equipament, recull les obres creades durant les sessions i es podrà visitar fins a mitjan març.

El projecte neix amb la voluntat d’oferir un espai d’acompanyament psicoemocional a través de la creació artística. Pintura, música i escriptura creativa han estat algunes de les tècniques utilitzades pels participants per explorar emocions, reforçar l’autoestima i trobar noves formes d’expressió. L’objectiu és millorar el benestar emocional i facilitar eines per gestionar l’estrès o l’ansietat, especialment entre els col·lectius juvenils més vulnerables. I és que, segons apunta la referent de benestar emocional comunitari, Laura Dalmases, hi ha diversos estudis que certifiquen que aquestes activitats estimulen àrees cerebrals vinculades a la regulació emocional. El projecte també posa el focus en la prevenció i en la salut comunitària. En aquest sentit, la treballadora social, Pepa Moreno, ha incidit en la necessitat de generar espais de suport emocional des de l’atenció primària.

Innov’ART ha estat impulsat per professionals del mateix CAP amb la col·laboració de l’Escola d’Art i Disseny Arsenal (Vilafranca del Penedès), l’Institut intermunicipal del Penedès i el suport de l’Ajuntament.

FER UN COMENTARI