Arrenca el 45è Festival Internacional Pau Casals, amb el violoncel com a protagonista

0
155
Un concert del Festival Internacional de Música Pau Casals.

El 45è Festival Internacional de Música Pau Casals del Vendrell arrenca aquest divendres 10 de juliol amb el concert inaugural que faran a les 20.00 hores el violoncel·lista Daniel Müller-Schott, la pianista Annika Treutler i la violinista Noa Wildschut a l’Auditori Pau Casals de Sant Salvador. Serà aquesta una edició especial, ja que coincideix amb la celebració dels 150 anys del naixement del Mestre.

Tal com es va explicar el passat mes de març en la presentació del festival, enguany s’ha escollit com a fil conductor el violoncel, amb el lema ‘Celebrem el violoncel’. Així, entre els artistes que formen part del festival hi ha violoncel·listes destacats com l’últim deixeble directe de Casals, Miklós Perényi, a més de Truls MørkMarie-Elisabeth Hecker o Edgar Moreau. També hi haurà una actuació del violoncel·lista guanyador del Concurs Queen Elisabeth, Ettore Pagano, que ha rebut en préstec el violoncel Goffriller de Casals per part de la Fundació Pau Casals i el tocarà en el concert de cloenda del festival.

De la mateixa manera, el certamen posa un èmfasi especial en Puerto Rico, un país profundament vinculat a la vida de Casals, comptant amb la participació de la jove soprano porto-riquenya Natalia Santaliz. El festival continua també el seu projecte inspirat en el Marlboro Festival, una trobada entre joves músics talentosos d’arreu del món i intèrprets experimentats i reconeguts internacionalment. En aquesta edició, 14 joves músics treballaran durant tot el festival amb quatre artistes sèniors altament distingits, en una intensa activitat musical que inclourà diversos concerts en espais com el Museu Pau Casals, la plaça Nova del Vendrell o el Palau de la Música Catalana de Barcelona.

La programació completa del festival es pot consultar en aquest enllaç. Les entrades es poden adquirir a l’Oficina de Turisme del Vendrell, a l’Escola Municipal de Música Pau Casals (EMMPAC) i a l’Auditori Pau Casals durant el Festival, així com a la taquilla una hora abans dels concerts.

FER UN COMENTARI