L’Ajuntament de Calafell ha anunciat que prendrà mesures per aturar els accidents de trànsit i els atropellaments a les vies del municipi, que des de fa dos anys viuen un augment preocupant. A més d’intensificar les actuacions de la Policia Local, l’Ajuntament ha encarregat un informe a Intra, una consultora especialitzada en mobilitat, fundada pel conegut expert Ole Thorson, per trobar altres solucions: urbanístiques, de planificació, d’organització del trànsit, socials…

L’any passat, a Calafell es van produir 82 accidents de trànsit amb víctimes, la xifra més alta en una dècada. A principis de la crisi, l’any 2008, van registrar-se 66 accidents amb víctimes, que van baixar a 51 el 2009, per anar pujant posteriorment fins arribar a 72 l’any 2012. Aquell any es va posar en marxa un pla preventiu, que va reduir-los fins a 50 el 2014. Però, a partir del 2015, es van tornar a disparar: se’n van produir 69 el 2015 i els esmentats 82 el 2016.

Quelcom semblant ha passat amb els atropellaments. El 2016 se’n van produir 21. Una dècada abans n’hi havia menys de la tercera part (6, el 2008). Van anar creixent fins als 16 del 2011, però amb les mesures del pla preventiu, van baixar en alguns anys, tot i que en altres van pujar. Aquest 2016 s’han tornat a disparar. De fet, Calafell s’ha situat molt per sobre de les mitjanes d’atropellaments registrades a municipis de mides semblants i al conjunt de Catalunya. El 2016, la localitat va patir 0,86 atropellaments per 1.000 habitants, quan als municipis de 20.000 a 50.000 habitants, van ser-ne 0,36 i en el conjunt del país, 0,44.

“No tan sols estem duplicant la mitjana catalana, que ja és greu, sinó que 21 atropellaments en un any en són moltíssims”, explica l’alcalde Ramon Ferré. El batlle subratlla que “hem de prendre mesures i per això hem encarregat un pla de seguretat viària a un dels principals experts que hi ha ja no a Catalunya, sinó a Europa”.

FER UN COMENTARI