El quintet administrador de la festa major ha confiat en la proposta de col·laboració entre l’empresa Giny Comunicació SL i la Fundació l’Espiga per fer la imatge gràfica de la festa major de 2018. Raimon Gumà (Giny) ha dit que a l’agència de comunicació, la festa major era un cromo que li mancava i que al seu equip li feia molta il·lusió dissenyar-ne la imatge. La seva proposta era ja d’entrada establir un diàleg entre el personal del centre ocupacional de la Fundació l’Espiga i l’equip de disseny, que s’ha concretat amb un parell de tallers en què els usuaris de l’Espiga han fet dibuixos, pintures, escultures, collages, retalls, tots inspirats en elements de la festa. A partir d’aquí, l’equip de dissenyadors de Giny ha treballat amb tot el material gràfic generat i ha començat el procés de cocreació, que ha desembocat en el que serà la imatge de l’FM’18. Un logo que, com explica Eva Gonzàlez, presenta una gran “riquesa de textures, traços i formes”, que combinades amb el seu disseny, han confluït amb una imatge “amb els colors de la festa major, amb un estil dinàmic, creatiu, que aporta frescor”.
El lema que l’acompanya és també tota una declaració d’intencions: “Tothom a punt”. Un tothom que inclou també les persones de l’Espiga, que se sentiran la festa major d’enguany més seva que mai. “Serà una festa major inclusiva”, ha dit l’administradora Foix Ortiz durant la presentació feta dimecres.
La col·laboració de Giny amb l’Espiga no acaba amb la confecció del logo. D’aquí a la festa major seguiran fent tallers, també amb l’escola i amb el centre de dia. Joan Giménez, coordinador de l’Espiga, ha manifestat que “veient la il·lusió amb què s’ho han pres els nois, és un projecte molt motivant” atès que, per una vegada, l’Espiga no serà receptora d’ajuts solidaris sinó que formarà part activa, com a protagonistes, de la festa.