Les associacions de comerciants Centre Vila de Vilafranca i Vic Comerç recorreran la sentència que ha emès el jutjat de Vic, que ha estimat la demanda presentada per l’empresa Javajan Serveis d’Internet, que havia denunciat les dues entitats per incomplir el contracte de distribució de la plataforma de la targeta de fidelització.
Els fets es remunten al 2013, quan Centre Vila i Vic Comerç van encarregar a Javajan el desenvolupament de l’esmentada plataforma. Les tres parts van signar un acord mitjançant el qual la propietat del software requeia sobre ambdues entitats, mentre que l’empresa en tenia la comercialització en exclusiva.
A finals del 2014, quan ja s’havia implantat la plataforma a altres ciutats i s’estaven a punt de tancar la venda de noves llicències, Centre Vila i Vic Comerç van detectar nombroses deficiències en la plataforma, motiu pel qual van decidir retirar-la del mercat i rescindir el contracte de distribució amb Javajan. En paral·lel, van haver de refer tot el programa a través d’un segon proveïdor que permetés preservar el projecte de la targeta de fidelització.
El 2015, però, Javajan va demandar les dues entitats en considerar que havien seguit distribuint la mateixa targeta mitjançant una empresa de nova constitució anomenada Targeta Urbana. I ara la jutgessa que porta el cas li ha donat la raó i ha condemnat les dues entitats a indemnitzar l’empresa amb 32.340 euros.
Centre Vila i Vic Comerç s’han mostrat sorpreses pel resultat de la sentència, ja que defensen que eren les propietàries úniques dels drets d’explotació, propietat intel·lectual, industrial, disseny i desenvolupament de la plataforma i que la plataforma que van utilitzar posteriorment a la rescissió del contracte és totalment diferent.
Fèlix Hill, president de Centre Vila, ha qualificat la sentència d’“injusta” i ja ha anunciat que la recorreran. Considera que, malgrat que la jutgessa reconeix les nombroses deficiències que patia el programa creat per Javajan, infravalora el sobrecost que això va suposar per a les dues entitats tant econòmic com de temps a l’hora de refer-lo de nou.
Les dues entitats treballen amb els advocats per defensar el seu dret a resoldre el contracte amb Javajan quan van detectar que el software no podia respondre al compromís que l’empresa informàtica tenia amb ells.