Ahir diumenge va entrar en vigor la prohibició per als camions de quatre eixos o més de circular per dos trams de l’N-340 (entre Peníscola i l’Hospitalet de l’Infant i entre Altafulla i Vilafranca) fent-los desviar obligatòriament per l’AP-7.
El portaveu del Pacte de Berà i alcalde del Vendrell, Martí Carnicer, ha aplaudit la iniciativa que des de feia anys es reclamava des del territori: “Han calgut mesures de força amb diversos talls de carretera durant els últims anys per fer entendre a tothom que era necessari”, ha afirmat Carnicer en declaracions a l’ACN, satisfet per la sortida dels vehicles pesants, si bé ha lamentat el retard en l’aplicació de la mesura, recordant que s’esperava que entrés en vigor al gener. “Podrien haver anat més de pressa, però bé està allò que bé acaba”, ha afegit el portaveu dels alcaldes del Camp de Tarragona i el Penedès.
Amb la retirada dels camions aconseguida, però, Carnicer ha advertit que el moviment de protesta segueix viu per aconseguir un perllongament de l’autovia A-7 que vagi en paral·lel a l’AP-7. El portaveu dels alcaldes recorda així que sobre la taula ja hi ha una proposta fins a la Pobla de Montornès i reclama que aquesta transcorri just al costat de l’autopista i que arribi fins ben bé l’Arboç.
“L’AP-7 és una clivella que ja tenim al territori, i fer l’autovia just al costat permetria utilitzar espais ja reservats. Qualsevol altre traçat destrossaria el territori i complicaria molt el pas dels vehicles”, justifica Carnicer, que preveu reunir els alcaldes del Camp i el Penedès aquest mes de setembre.
L’Arboç reclama que l’N-340 no passi pel mig de la població
L’alcalde de l’Arboç, Joan Sans, també ha valorat positivament la mesura i ha recordat que “és un pas molt important per millorar la seguretat i reduir la sinistralitat”, tot recordant que des del 2010 en el tram de l’N-340 de Peníscola i Vilafranca han mort 110 persones. En l’àmbit local, Sans espera que repercuteixi en una millora de la qualitat de vida dels arbocencs, amb un augment de la seguretat i una reducció del volum de trànsit, de la contaminació i dels sorolls i vibracions que produeix el pas del trànsit pesat pel mig de la població. En aquest sentit, l’alcalde ha recordat que encara cal solucionar el desviament de la 340 al seu pas per l’Arboç, l’única població de la província de Tarragona que encara hi passa pel mig. Per això ha assegurat que continuarà treballant per aconseguir-ho.
Bonificació d’un 50% pels camioners pel desviament cap a l’AP-7
LPel que fa a les bonificacions, el govern espanyol ha previst bonificar en un 42,53% en el cas dels camions en trànsit i en el 50% els que facin trajectes interns. A més, també preveu eximir dels peatges els vehicles lleugers que facin el mateix trajecte d’anada i tornada en el tram comprès entre Alcanar i Vilafranca Sud en un període de 24 hores.