Ahir dijous es va presentar l’anunci de Freixenet per aquest Nadal. De Nadal, però, l’anunci no en té res, perquè enguany la marca, amb Martina Obregón com a chief marketing officer, ha apostat per fer un canvi radical i oblidar-se dels personatges famosos, de les bombolles i del típic “Bones Festes amb Freixenet”.
El canvi es deu a la voluntat de la marca de desestacionalitzar el consum del cava i captar l’atenció d’un públic divers. Amb el títol de Celebra tu ritmo l’espot presenta quatre situacions molt diferents: una celebració familiar en un entorn rural, una parella jove que celebra que comencen una nova vida plegats, un grup de joves ballant a la platja i una festa d’amics glamorosa, moderna i esbojarrada. La música té un paper important en l’espot: es tracta del tema Nigh and Day, de Cole Porter i protagonitzada per Frank Sinatra, La cançó va evolucionant i canviant fins a un remix final.
El director de la cinta és el jove parisenc establert a Madrid, Virgili Ferragut. Un talent emergent de la direcció cinematogràfica amb dues nominacions, entre d’altres, als Premis de Cannes. Ferragut ha fet un picada d’ullet als anuncis anteriors amb unes escenes finals dominades pel daurat.
Per Martina Obregón, l’anunci “és una evolució de la marca però respectant l’essència de Freixenet” i respon a la voluntat de convidar a celebrar amb cava qualsevol ocasió que es vulgui.
Pel que fa a la convivència dins de la mateixa empresa del cava i el prosecco, Pedro Ferrer, conseller delegat, ha estat taxatiu: “gràcies a ell tornem a ser líders a Anglaterra. L’èxit del prosecco ajuda l’empresa de manera important.”