Quan van començar les obres de construcció del corredor mediterrani, la primera cosa que vaig pensar va ser els problemes de soroll que generaria la construcció d’aquesta infraestructura ferroviària una vegada estigués acabada l’obra i comencessin a passar els trens de mercaderies. La raó principal de la meva primera percepció va ser el fet que el 2015 les veïnes i veïns que viuen al costat de la via al Vendrell ja es queixaven del soroll que suposava el pas dels trens.
Quan vaig començar a investigar em vaig adonar que aquest no era més que un dels problemes que donaria aquesta obra i que estan sent un veritable perjudici –i el que és pitjor, que és legal.
Tots recordareu que durant l’estiu de 2018 es van fer unes obres de reforma de l’andana de l’estació del Vendrell direcció Tarragona i quasi ningú entenia la seva finalitat. Jo vaig parlar amb amics que treballen a Renfe i cap em sabia donar una explicació raonable. Quan les obres van estar acabades, van començar a rebre queixes sobre aquest tema perquè la distància que havia quedat entre el tren i l’andana era molt gran. Adif ens van explicar que això es feia perquè s’havia d’adequar la via d’ample estàndard per circular els trens de mercaderies del corredor. S’havia fet una distància entre el tren i l’andana de 29 centímetres, de manera que aquestes obres s’han convertit amb un nou greuge per la ciutadania de Vendrell i per a tots els usuaris de Rodalies.
Antonio García Leal
Secretari de la AVV Tancat III, del Vendrell