L’Ajuntament de Calafell va aprovar a l’últim ple municipal una suspensió de llicències en dos sectors urbanístics del municipi que, des que es va aprovar l’actual Pla d’Ordenació Urbanística Municipal (POUM), el 2011, no s’han desenvolupat. Es tracta del sector de Bellamel, on hi ha vuit finques, i el de la Bonanova, on n’hi ha 24 més.
Des de l’equip de govern han explicat que la suspensió durarà un any i servirà per estudiar la possible creació d’equipaments i espais públics. Les finques dels dos sectors estan, actualment, en mans d’empreses constructores. L’alcalde de Calafell, Ramon Ferré, ha apuntat que la suspensió “permetrà parlar i negociar amb els propietaris sense pressions, sense perjudici per a ningú, i en benefici de l’interès públic“.
I és que, segons el batlle, el creixement demogràfic que té el municipi obliga el consistori a “buscar terrenys per fer equipaments de tota mena”, especialment, d’escolars i de sanitaris. Des del consistori creuen que aquests equipaments es podrien desenvolupar en uns solars que “porten anys buits”. Per a fer-ho, però, caldrà parlar amb les empreses constructores que en tenen la propietat.








