Comencen les obres per finalitzar l’itinerari de vianants Vilafranca-les Cabanyes

0
567
Els regidors Francisco Romero i Aureli Ruiz apuntaven que les obres finalitzaran en cinc mesos. // LA FURA

El regidor d’Urbanisme de l’Ajuntament de Vilafranca, Francisco Romero, i el regidor de Projectes Estratègics i Mobilitat, Aureli Ruiz, han presentat aquesta setmana la represa de les obres a l’actual projecte de l’itinerari de vianants que comunica Vilafranca amb les Cabanyes.

El proper dilluns 4 d’octubre arrencaran les obres que allargaran l’itinerari fins al nucli urbà de les Cabanyes, que actualment arriba fins al camí d’accés a les muntanyes de Sant Jaume i Sant Pau i que es va començar a construir el passat 2017.

Romero comentava que aquesta carretera té un “ús molt intensiu” i afegia que, si bé s’estima acabar les obres en cinc mesos, la feina prèvia ha estat lenta “perquè ha calgut fer expropiacions de terrenys”. El regidor apuntava que l’itinerari es construirà en paral·lel a la carretera BV-2127 fins la rotonda d’accés a les Cabanyes, i que farà 670 metres de llargada i dos d’amplada.

L’itinerari també tindrà una barrera de contenció i tot el recorregut estarà il·luminat, incloent els trams antics. Segons els regidors, les obres no tallaran el trànsit de la carretera, com a molt de manera parcial per permetre la intervenció de la maquinària corresponent.

Imatge de la proposta per l’itinerari. // AJUNTAMENT

Aureli Ruiz afegia que aquest itinerari millora les connexions de Vilafranca amb els municipis circumdants: “volem seguir completant les connexions i millorar la xarxa de camins cap a altres nuclis per adaptar-nos als objectius del Pla de Mobilitat”.

El tram, que té un cost de més de 510.000 euros, ha estat finançat per l’Ajuntament de Vilafranca (19%), el de les Cabanyes (7%) i la Diputació de Barcelona (74%).

En bici als Monjos

Els regidors també han recordat que les obres del nou carril bici des dels polígons de l’avinguda de Tarragona de Vilafranca fins els Monjos continuen i que el 18 d’octubre s’obrirà al públic el tram construit fins ara, que va del nucli urbà fins a l’Hotel Air Penedès (del tram 1 al tram 3).

A més, el tram 4 serà una realitat un cop modificat el projecte actual, per adaptar-lo a l’augment d’espai que suposa la retirada dels peatges, ja que ja s’ha obtingut el permís de Carreteres de l’Estat per continuar les obres al seu pas per la rotonda d’accés a l’AP-7.

FER UN COMENTARI