Com sap tothom, avui en dia és impossible viure sense tenir compte al banc. Per exemple, jo que ja estic jubilada no puc cobrar la pensió si no ho faig a través d’un compte bancari. Però l’atenció personalitzada que sovint et donava el directe d’una oficina i el bon tracte cap al client fa temps que han desaparegut.
Els canvis al sector bancari en els últims anys han donat pas a una falta total d’escrúpols cap als seus clients. Així han actuat, per exemple, des de l’oficina bancària que hi ha a la rambla de Llorenç del Penedès, d’on era clienta fa un temps. Les directores d’aquesta oficina em van insistir i em van pressionar perquè contractés uns productes que a mi no m’interessaven per res, no els entenia i tampoc tenia cap necessitat de contractar-los. Quan l’endemà vaig tornar per cancel·lar aquell producte no em van deixar i se’m van espolsar de sobre. Mesos després, resulta que quan vaig aconseguir anul·lar-los em van cobrar 745 euros i a una amiga meva que li van fer el mateix dia que jo, a ella no li han cobrat res. Fan el que volen.
He reclamat al banc, també he anat a l’oficina del consumidor, però és clar, em van fer signar uns papers que jo no entenia, no em van donar còpia del que vaig signar i ara he vist que no em van explicar la lletra petita. Però com que el contracte està signat, sembla que no hi tinc res a fer.
Vaig confiar en la meva oficina bancària i així he acabat. Ja ho sabeu, vigileu amb aquesta oficina, que t’enganyen de cap a peus.
Àngela Mañé
La Bisbal del Penedès