La posada en marxa d’una línia de bus directe entre Vilanova i el Campus de Bellaterra donaria resposta a més de 200 estudiants
El Consell Comarcal del Garraf debat, aquest dijous, sobre la possibilitat de connectar la comarca amb la Universitat Autònoma de Barcelona, i donar resposta als més de dos-cents estudiants que, ara per ara, han de fer mans i mànigues per arribar al Campus de Bellaterra. La proposta, impulsada per Transformem VNG, arribarà al ple del Consell Comarcal pocs dies després que l’Ajuntament de Vilanova hagi aprovat per unanimitat una moció semblant que busca “dignificar” el transport públic al territori.
Actualment, uns dos-cents joves de la comarca que estudien a la UAB no tenen a disposició un bus directe des de Vilanova i la Geltrú, segons apunten des de Transformem VNG. Per arribar-hi han de fer servir el transport privat o pujar a l’R2 i fer transbord a Sants fins al campus, en un trajecte de gairebé dues hores. “És inacceptable que una comarca de més de 150.000 habitants no disposi d’una línia de bus directe que la connecti amb Cerdanyola”, denuncien en un comunicat.
Per tot plegat, la formació liderada per Marc Segarra ha instat la Generalitat a establir una nova línia de bus que connecti el Garraf amb la universitat el curs vinent, amb parada a Vilanova i la Geltrú. En paral·lel, la moció que es presentarà aquest dijous al plenari del Consell Comarcal –i que previsiblement s’acabarà aprovant– planteja la necessitat d’adaptar les freqüències i parades del bus a les necessitats concretes del territori.








