Dos detinguts i 1.606 plantes de marihuana intervingudes en una nau industrial del Pla del Penedès

0
497

Agents dels Mossos d’Esquadra han detingut dos homes de 24 i 26 anys com a presumptes autors d’un delicte contra la salut pública i un altre de defraudació de fluid elèctric, després de desmantellar una plantació de marihuana en una nau industrial del Pla del Penedès. La investigació es va iniciar arran de tasques de patrullatge preventiu de la Unitat de Seguretat Ciutadana, que va detectar un immoble amb signes d’inactivitat prolongada en horari laboral. Durant les comprovacions, els agents van percebre una forta olor de marihuana procedent de l’interior de la nau.

A partir d’aquests indicis, la Unitat d’Investigació de la comissaria de Vilafranca del Penedès va iniciar diverses gestions per confirmar els fets. Entre altres actuacions, es va analitzar la titularitat de la nau i el seu consum elèctric, detectant un desequilibri notable entre la potència contractada i el consum real, fet que apuntava a una possible manipulació fraudulenta de la xarxa. Els resultats de la investigació van evidenciar un consum energètic anòmal compatible amb una instal·lació de cultiu intensiu de marihuana. Amb aquestes proves, els investigadors van sol·licitar una ordre judicial d’entrada i escorcoll, que va ser autoritzada pel jutjat de Vilafranca del Penedès.

El passat 19 de març es va dur a terme el registre de la nau, on els agents van localitzar dues persones i una plantació amb un total de 1.606 plantes de marihuana. També es va intervenir tota la infraestructura associada al cultiu, com ara sistemes de ventilació i climatització, equips d’il·luminació d’alta intensitat, transformadors, filtres d’aire, fertilitzants, maquinària per a assecar i processament i bàscules de precisió.

Davant els indicis recollits, els dos homes van quedar detinguts. Els arrestats, sense antecedents, van passar a disposició del jutjat de guàrdia de Vilafranca del Penedès.

FER UN COMENTARI