Ara que sembla que estem immersos en una reivindicació de la nostra comarca com a territori penedesenc, hem de començar a crear el merchandising i les imatges per poder vendre aquest producte.

Hi ha una bandera amb una mena de raïm que ve a representar el Penedès; necessitem molt més per convèncer la gent que ara toca treballar per aquesta unitat territorial. De moment deixem Tarragona i els seus Jocs del Mediterrani pel proper estiu i anem a treballar la nostra nova identitat territorial.

Evidentment, no podem crear una capital del Penedès, perquè llavors ja comencem amb mal peu. Hem de buscar la mítica Olèrdola perquè sigui la capital honorífica del Penedès; però a partir d’aquí hem de treure una marca i un producte en què estiguin representades les tres comarques i de mica en mica anar fent país aquí i allà i fomentar les entitats i empreses que treballen aquesta marca de cara a l’exterior.

Hi ha comarques a Catalunya que fan una mena de festa major territorial; cada any dediquen un cap de setmana a fer una mena de reivindicació de la comarca. Aquí hauríem de dedicar el mateix per fer el mateix. No cal un gran pressupost però sí que s’haurien de programar un seguit d’activitats per donar identitat a la comarca. Xerrades, maridatges, una mica de gresca i música, i al dia següent, tots a casa. Si no fomentem aquesta relació social, encara que la gent estigui emmarcada dins el Penedès, si la seva realitat se situa en uns altres àmbits diferenciats, haurem begut oli. Per tant, aquesta tasca és molt complicada, però totalment necessària per apostar per aquesta via.

Cal fer un acord entre els diferents municipis per compartir experiències i programes per donar cohesió al Penedès que ara volem plantejar; si no, tindrà la mateixa consistència que un núvol que amb una mica de vent s’escampa arreu.

FER UN COMENTARI