El Govern aposta per la Idiada 2 en detriment del Logis Penedès

0
1381

El nou delegat del Govern de la Generalitat a la vegueria Penedès, David Alquézar, defensa que el creixement del centre d’homologació automobilística Idiada s’hauria de poder fer als terrenys  on des de fa vint anys el Govern preveu construir-hi el macropolígon logístic del CIM-Idiada, als termes municipals de Banyeres, l’Arboç, Sant Jaume i Llorenç. Ho consideraria una bona estratègia per reduir els alts índexs d’atur del Baix Penedès, perquè “el projecte d’Applus Idiada va molt vinculat a la nova etapa del vehicle elèctric i autònom”.

Per a Alquézar, tenir el segon polígon de la Idiada a la comarca és millor que el Logis “perquè té respecte mediambiental” i perquè desplegar al territori un ampli ventall de cicles formatius lligats al vehicle elèctric i perquè generaria prop de 1.600 llocs de treball, la meitat dels quals serien directes.

Amb la defensa del segon centre automobilístic, el nou delegat del dona indirectament per aparcat l’històric projecte del Logis, que sempre ha comptat amb els recels d’ERC. El primer que va apuntar la idea que fer la Idiada 2 a l’Arboç-Banyeres va ser l’alcalde de Banyeres, Amadeu Benach (ERC), i contrastava amb la defensa que l’anterior conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet (JxCat), havia fet per mantenir viu el Logis. La darrera fricció –pública– va ser quan al novembre el Parlament va aprovar crear una Taula del Baix Penedès per resoldre els dèficits socials i econòmics de la comarca. Durant el debat, JxCat va defensar l’encaix del Logis amb l’agricultura al Penedès, també per  des saturar les mercaderies de les àrees de Barcelona i Tarragona, mentre que ERC es va oposar frontalment a la construcció de qualsevol plataforma logística.

Next Generation

Alquézar considera que pot ser clau per fer el Logis 2 que aquest projecte es pugui beneficiar dels fons de recuperació europea Next Generation. De fet, és un dels 27 projectes que la Generalitat va presentar a l’estat espanyol per beneficiar-se d’aquests ajuts.

El projecte es proposa avançar en el desplegar el vehicle autònom (cotxes, motos, busos, vehicles agrícoles i de transport de mercaderies), impulsar la connectivitat de la mobilitat i reduir les emissions contaminants, de manera que se situï Catalunya com a pol de referència en la mobilitat sostenible.

La resolució de la Robert Bosch, en breu

D’altra banda, Alquézar assegura que la indústria del territori és a prop de rebre “bones notícies” pel que fa a la reconversió de la fàbrica de Robert Bosch a Sant Marçal. Segons l’acord a què van arribar la multinacional, el Govern i el personal, la planta tancarà el 30 de novembre. Abans d’aquella data, la Generalitat i els sindicats confien haver signat la compra de les instal·lacions per part d’algun inversor. “Hi ha diferents projectes sobre la taula i de ben segur que algun cristal·litzarà”, assevera el delegat, que creu que la compra “serà una realitat en breu”.

FER UN COMENTARI