Freixenet va presentar dijous al Penedès, concretament a les caves Vilarnau, la jornada “Spain through its wineries”, una iniciativa que des de 2015 ajuda a promocionar productes turístics que permetin conèixer l’Estat espanyol a través d’alguns dels seus cellers més emblemàtics. “De Cellers per Espanya” és una oferta enogastroturística avalada per l’Organització Mundial del Turisme i impulsada pel Foro de Marcas Renombradas. L’any passat en va ser La Rioja l’ambaixadora de la jornada, i enguany ho ha estat Catalunya, i més concretament el Penedès, que és un dels destins enoturístics més visitats de l’Estat.
Pedro Ferrer, vicepresident de Freixenet, va destacar que “a diferència d’altres activitats empresarials, el sector vitivinícola atreu un turisme de qualitat i diferencial que repercuteix positivament al territori” i que a més “és un valor afegit que hem de preservar sense deixar de banda el nostre principal negoci com a productors de vi i cava”.
400.000 visites anuals
La presentació va anar a càrrec de caves Freixenet, Segura Viudas i Vilarnau, i va comptar amb l’assistència d’agències especialitzades, premsa i professionals del sector, que a més de visitar Freixenet, també van fer un taller de castells de la mà dels Castellers de Vilafranca. A l’acte també hi van ser presents Pablo López, director general de Foro de Marcas Renombradas; i Damià Deàs, gerent de Vilarnau i president de l’Institut del Cava. S’hi va vendre el Penedès com una destinació enoturística a tan sols mitja hora de Barcelona, que rep més de 400.000 visites a l’any i que és la segona ruta del vi més visitada de l’Estat. Segons l’últim informe publicat per l’Associació Espanyola de Ciutats del Vi (Acevin), l’enoturisme no para de créixer: el 2017 el nombre de visitants a cellers i museus del vi associats a les Rutes va superar els tres milions, amb un creixement anual del 18%.
Amb alt poder adquisitiu
Les Rutes del Vi cerquen una tipologia de visitant internacional amb alt poder adquisitiu. Actualment “De Cellers per Espanya” està centrant els esforços en sis mercats (Bèlgica, Rússia, el Regne Unit, França, els Estats Units i Mèxic) i en una segona etapa s’expandirà als mercats asiàtics. Fins al moment ha contactat amb més de 250 agències de viatges de tot el món, amb la novetat que per primer cop es promocionen i comercialitzen de manera conjunta productes turístics que permeten conèixer cellers de deu destins enoturístics de referència: Penedès, La Rioja, Ribera del Duero, Rueda, Toro, Galícia, Bierzo, Marco de Xerès, Toledo i Sevilla.