El pla estratègic de turisme d’Olèrdola pivota al voltant del castell

0
853

Per ubicació i elements d’interès que conté, Olèrdola és un municipi amb un ampli marge per a créixer en visites turístiques. Amb el propòsit d’impulsar actuacions que promoguin aquesta capacitat d’atracció, l’Ajuntament va encarregar fa un any un Pla Estratègic de Turisme d’Olèrdola, que dijous de la setmana passada va ser s’ha presentat a la finca Viladellops. El pla de creixement turístic pivota bàsicament, essencialment, al voltant del castell d’Olèrdola.

El diputat de Turisme de la Diputació de Barcelona, el vilanoví Joan Lluís Ruiz, va dir que “el turisme és una oportunitat” i, en el cas d’Olèrdola, subratllava que comptava amb grans actius com el jaciment arqueològic, la proximitat a parcs naturals i l’enoturisme. El president del Consorci de Promoció Turística del Penedès, Ramon Riera, feia una crida al treball conjunt per tal que cada veí fos “com un col·laborador i no com un competidor”. I Rafael de Villasante, autor del Pla, feia notar el gran creixement que pot tenir Olèrdola en visites gràcies al castell, per la qual cosa clamava per “aprofitar productes existents per a vincular-los” i adreçar la destinació al perfil del turisme familiar i incorporar el Turisme d’Interessos Especials. L’alcalde Lucas Ramírez, assegura que el pla busca posar Olèrdola “en el mapa turístic a nivell de país”.

Quatre eixos estratègics

Els quatre eixos estratègics que defineix el Pla són el disseny i desenvolupament de productes turístics del castell; oferir comunicació continuada amb continguts de qualitat i acollint-se a marques reconegudes; definir un àmbit de gestió turística municipal permanent; i la protecció del patrimoni i el medi.

Entre les accions que es proposen hi ha una programació d’activitats continuades a Olèrdola, la creació d’una àrea d’autocaravanes, fer itineraris entre els tres parcs (Foix, Olèrdola i Garraf); editar un mapa turístic local; modificar el camí de Vilafranca a Moja per tal que no acabi a una zona de contenidors; impulsar un agermanament europeu amb algun municipi que també tingui castell; impulsar l’ús promocional de la web i les xarxes socials, etc.

FER UN COMENTARI