El sector turístic de Vilanova i Sitges promouen la marca Garraf com a referent del turisme gurmet

0
162

Dijous al matí s’ha donat a conèixer una iniciativa que implica bona part dels agents econòmics del Garraf, principalment vilanovins i sitgetans, amb l’objectiu de fer promoció turística de la comarca posant com a reclam la seva oferta gastronòmica. Impulsada per l’Agència de Desenvolupament Node Garraf, juntament amb els Gremis d’Hostaleria de Sitges i de Vilanova i l’Escola d’Hostaleria de Sitges, entre les actuacions previstes i calendaritzades a mitjà termini destaquen la creació dels segells Garraf Gastronòmic (restaurants que faran d’ambaixadors de la cuina local) i Vins del Garraf (promoció conjunta dels vins i caves de la zona) i l’edició del Corpus Culinari del Garraf (posat al dia). D’efecte més immediat serà l’organització de la primera Novena de Cuina Marinera del Garraf, al mes de novembre, en el marc de La Llotja. També es projecta un fòrum d’interrelació i intercanvi entre els xefs del Garraf.

Durant la presentació virtual de “Garraf Turisme Gurmet”, el president del Gremi d’Hostaleria de Vilanova, Jordi Gasol, va dir que en restauració “el producte és el més important: ha de ser fresc, conegut, proper, genuí, de temporada –a ser possible– i ha de seguir la cuina tradicional”. Al seu parer, “hem d’evitar una cuina genèrica, en què tot és semblant”.

Cuina marinera, productes locals i receptes al dia

En aquest sentit, el director de Node Garraf, Isidre Also, va enumerar les claus de l’estratègia que vol posicionar el Garraf com a destí turístic gastronòmic: “la tradició marinera, els vins de l’entorn, els productes de proximitat i la posada al dia de les receptes”. I va fer tenir un record de l’acció promocional de la cuina marinera que el xef del Peixerot Xavier Mestres (present a l’acte de presentació de dijous) va impulsar quaranta anys enrere. El diputat provincial de Turisme i vilanoví Juan Luis Ruiz va apuntar que el 2019 havia estat un bon any de recuperació per al turisme, però que la pandèmia havia trencat la tendència al 2020 i que, per això, “ara és més necessari que mai” dur a terme estratègies conjuntes com la de “Garraf Turisme Gurmet”, sobretot un territori on el turisme suposa el 13% de l’activitat econòmica.

FER UN COMENTARI