El Vendrell defineix la seva Agenda Urbana per ser una “capital regional”

0
515
Kenneth Martínez, en la presentació de l'Agenda Urbana del Vendrell.

El govern local del Vendrell ha fet aquest dijous 30 de gener un acte públic per presentar l’Agenda Urbana del Municipi, un pla estratègic per definir les línies mestres d’actuació dels pròxims anys. L’alcalde, Kenneth Martínez, ha resumit a l’inici de l’acte, que s’ha fet a l’Auditori Cohí Grau de l’Escola de Música Pau Casals, quin és el principal objectiu d’aquesta agenda, esdevenir “una capital regional” que sigui central en l’apartat de “serveis” i que potenciï els seus actius “culturals i mediambientals”.

Aquí s’emmarquen els diferents projectes que els últims anys s’han anat avançant, i que aquest dijous s’han exposat davant la ciutadania. Projectes com el parc el Botafoc, la renaturalització de les rieres –amb una primera fase que s’ha d’impulsar aquest mateix 2025–, la reconversió del torrent dels Aragalls en un passeig urbà, la rehabilitació del Mercat Municipal i el seu entorn, i la creació d’un nou aparcament subterrani al passeig de les Bòbiles.

Tots ells han de ser els “motors” que marquin el futur del municipi, segons han apuntat des del govern local. Martínez ha insistit també que el Vendrell ha de ser una ciutat important en serveis, posant com a exemple el fet que els serveis territorials d’Educació de la vegueria tinguin la seva seu a la capital del Baix Penedès. En aquesta mateixa línia, fa pocs dies es va confirmar que el Vendrell acollirà una seu permanent de la Diputació de Tarragona a l’edifici de l’antiga Biblioteca, a la Rambla.

Pel que fa al turisme, l’alcalde de la ciutat ha remarcat que cal fugir del model de sol i platja, per buscar un turisme que se sustenti “en els actius culturals i naturals“, com ara les Madrigueres, la reserva marina de Masia Blanca, el riuet de Coma-ruga o el Museu Pau Casals.

Aparcament subterrani al passeig de les Bòbiles

Una de les informacions noves que ha deixat l’acte ha estat la confirmació que el nou aparcament subterrani que s’haurà de fer a la ciutat tindrà com emplaçament el passeig de les Bòbiles, és a dir, la zona on hi havia l’antiga fàbrica Miret, a tocar de la riera. El consistori va anunciar el passat setembre que es descartava la zona del Botafoc per fer aquest aparcament pel seu risc d’inundabilitat per la proximitat del torrent del Culleré. En aquell moment ja es va apuntar que el pàrquing es podria fer en una zona propera “a l’altra banda de la riera”, que finalment serà a sota d’aquest passeig que hi ha al carrer Indústria.

 

FER UN COMENTARI