Els cellers penedesencs Corpinnat venen un 35% més d’ampolles en un any

0
385
Xavier Nadal i Ton Mata.

Després d’un any difícil per culpa de la pandèmia, com va ser el 2020, l’any passat va ser molt bo per als cellers que fa quatre anys van crear la marca de vins escumosos Corpinnat. En conjunt van comercialitzar 2,3 milions d’ampolles, un 35% més que el 2020, i van facturar 23,1 milions d’euros, un 37,5% més que en l’exercici anterior. En ambdós casos representen un 5% i un 12% de creixement respecte el 2019, l’últim any prepandèmic. El preu mitjà estimat de l’ampolla de Corpinnat es va situar en 17,35 euros, un 2% més que al 2020, i també va augmentar el nombre de treballadors, en passar de 223 a 252.

Ton Mata i Xavier Nadal, president i vicepresident, respectivament, de l’Associació de Viticultors i Elaboradors CORPINNAT-AVEC, van presentar dilluns a l’Ateneu Barcelonès la memòria i resultats de 2021 dels cellers que s’agrupen sota una marca 100% penedesenca. Van destacar que el 83% de les ampolles que es van comercialitzar l’any passat tenien més de 30 mesos de criança a la cava i un 28% superaven els 60 mesos, molt per sobre de la mitjana dels escumosos que s’elaboren al conjunt de l’Estat. Una dada que va en la línia dels requisits que posa Corpinnat per formar-ne part, i que són també raïm ecològic, vinificació a la propietat, verema manual, aposta per les varietats històriques i contractes de llarga durada i a un preu mínim garantit.

Quant a l’activitat relacionada directament amb el cultiu de la vinya, la superfície d’hectàrees de viticultors independents va passar de 192 el 2020 a 347,5 el 2021, un 80,98% més. Tots aquests viticultors independents tenen contractes de llarga durada amb els cellers Corpinnat i un preu mínim garantit, que aquest 2022, tal com marca el Reglament d’Ús de la marca col·lectiva, serà de 0,70€/kg + IPC agrari.

L’única dada negativa del 2021 són les visites i experiències enoturístiques que, respecte el 2019, van caure prop d’un 40% (de 34.827 a 21.144) a causa de les restriccions derivades de la pandèmia. Quant al volum d’exportació, que es destina a 55 països, es manté estable amb un 19,7% sobre el total de la producció.

Un cop passats quatre anys des de la seva sortida de la DO Cava i de la seva creació, Mata i Nadal defensen que Corpinnat “vol ser un incentiu, una il·lusió i un paradigma per seguir creient que aquí, al Penedès, s’elaboren grans vins escumosos amb un reconeixement creixent arreu del món”.

FER UN COMENTARI