Enoturisme Penedès encara el 2020 amb nova marca i nous reptes

0
765
L'equip d'Enoturisme Penedès, encapçalat per la directora Núria Sala. // FOTO: LA FURA

El Consorci de Promoció Turística del Penedès ha presentat aquest matí el Pla d’acció 2020 en un acte dinàmic al Vinseum per a premsa, entitats culturals i empreses del territori. Després de la benvinguda als assistents, que ha anat a càrrec de Xavier Lluch, president del Consell Comarcal de l’Alt Penedès i el Consorci, les integrants de l’equip de turisme han fet el lliurament dels distintius Biosphere, que garanteixen el compromís amb el medi ambient, a 36 empreses de les comarques del Penedès i el Garraf.

Núria Sala, directora del Consorci de Promoció Turística, ha fet un balanç dels resultats registrats per Enoturisme Penedès durant el passat 2019. Aquest darrer any s’han impulsat 82 accions de promoció turística de la zona, d’entre les quals destaca la presència d’Enoturisme Penedès a la fira IBTM de Barcelona, diverses publicacions en espais com National Geographic i We Travel, i el punt de trobada a Stuttgart on l’entitat va participar. Així, un dels objectius  d’aquest nou any que exposava la directora és “apostar per la presència internacional i la descoberta del territori Penedès, a la vegada que simplificarem i dirigirem la oferta”.

La convocatòria del Consorci ha omplert l’Auditori del Vinseum. // FOTO: LA FURA

Més secrets i més reptes

En l’àmbit de comunicació el Consorci ha participat en la creació de la Guia d’enoturisme que elabora Lluís Tolosa, que aquest 2020 es traduirà del català al castellà, anglès i francès, i ha gestionat la campanya Penedès Secret, que actualment agrupa deu secrets d’activitats i racons de la zona però aquest any seguirà creixent. “Penedès Secret és una campanya viva, i aquest 2020 mirarem de recollir propostes d’activitats relacionades amb els secrets que s’han publicat, per oferir una experiència més completa als usuaris i visitants”, explicava Sala. De fet, una de les noves propostes que el Consorci ha fet a les empreses és elaborar esdeveniments secrets al territori amb un punt de trobada concret, que no es desvetllaran fins al moment de dur-se a terme.

Per augmentar la competitivitat s’han dut a terme diverses formacions, informes de mercat, enotrobades, fòrums, un workshop i reunions més personals amb empreses; i aquest 2020 es buscarà tematitzar les enotrobades per fer-les més atractives, buscar referències (benchmark) en altres territoris i es farà un recull d’influencers que puguin afavorir la destinació Penedès, com ja s’ha fet amb Delicious Martha i la Ruta del Xató.

El 2020 també serà el moment de fer créixer la xarxa d’autocaravanes que es va estrenar el 2019, promocionant-la en aplicacions i webs i en empreses, petits comerços i cellers. El punt fort, però, serà el que s’estableix enguany des de Turisme de Catalunya: el turisme esportiu, que al territori compta amb la Penedès 360º Challenge com a punt de partida. El municipi de Font-rubí acollirà la segona edició d’aquest esdeveniment, que es durà a terme els dies 19 i 20 de setembre i buscarà potenciar aquest segment turístic.

La regidora de Promoció Turística de l’Ajuntament de Vilafranca, Dolors Rius; i la nova imatge de marca.  // FOTO: LA FURA

Finalment, l’equip del Consorci ha volgut reforçar el compromís del territori Penedès amb la sostenibilitat: “aquest any tenim el repte d’arribar a les 50 certificacions Biosphere en empreses i fer del Penedès una destinació certificada, de manera que aconseguirem que els turistes siguin més empàtics amb els locals i més respectuosos durant les seves estades”.

 

Nova imatge de marca

L’any arrenca amb una nova imatge per Enoturisme Penedès: el logotip corporatiu de la copa ha evolucionat a una proposta de Ladyssenyadora on es pot llegir “Penedès” amb les lletres “E” transformades en passades de vinya, per “buscar un punt de paisatge comú entre tota la diversitat de la zona”, explicava el dissenyador Jordi Roca.

FER UN COMENTARI