ERC de Vilafranca vol els trens de mercaderies fora de l’R4 i la via coberta abans de pagar Adif

0
297

L’equip de govern no té previst pagar els 20 milions d’euros que deu a Adif fins que aquesta hagi acabat de cobrir els 200 metres de via que resten entre el carrer Tossa de Mar i el Pont de Moja. Davant d’aquest anunci, ERC reclama que s’hi sumi una demanda més: que els trens de mercaderies del Corredor del Mediterrani es desviïn per un eix ferroviari transversal. “Quan el Corredor entri en funcionament, passaran per la línia de Rodalies centenars de trens de mercaderies de fins a 700 metres de llargada. L’R4 ja està prou saturada per haver de suportar aquest trànsit i els que en pagaran les conseqüències seran treballadors i estudiants”, manifestava el portaveu republicà, Pere Sàbat.

La temença d’ERC és que a la tardor comencin a circular els trens de mercaderies i alerten que un cop això passi, serà difícil de solucionar. És per aquest motiu que el principal partit a l’oposició a l’Ajuntament de Vilafranca demana que l’alcalde convoqui amb caràcter d’urgència una junta de portaveus i que s’hi convidin també diverses entitats, per poder acordar una estratègia conjunta i tenir més força: “Fa sis mesos que vam demanar aquesta junta, anem molt tard. Cal determinació de totes les institucions per proposar solucions urgents i millores i cal una estratègia conjunta per tenir més força”, explicava Sàbat.

Els republicans demanen que l’Ajuntament busqui un acord territorial per demanar que es traci un Eix Transversal Ferroviari. Segons ERC, aquesta proposta resoldria la problemàtica del pas de mercaderies i faria possible que l’Anoia tingués accés a trens de rodalies.

FER UN COMENTARI