ERC del Baix Penedès demana que es destini el cànon d’Idiada a fer inversions a la comarca

0
350
Marta Ventura i Montse Ventosa, amb la moció que ha impulsat ERC.

Esquerra Republicana del Baix Penedès ha demanat que el cànon anual que Applus ha de pagar a la Generalitat en el marc del nou contracte de gestió d’Idiada, adjudicat el juliol del 2024, es retorni de forma integral a la comarca mitjançant un fons d’inversions. La regidora d’ERC de Sant Jaume dels Domenys, Marta Ventura, ha recordat que aquesta concessió fixa un cànon anual de quatre milions d’euros, als quals cal sumar un pagament addicional corresponent al 2% de l’Ebitda generat per la companyia.

“Es tracta d’un ingrés estable i vinculant que nosaltres creiem que s’ha de revertir al territori on es genera, i que no quedi diluït en un pressupost general”, ha remarcat Ventura. Per fer aquesta reclamació, ERC del Baix Penedès ha impulsat una moció que presentarà a tots els municipis de la comarca, en la qual s’insta al Govern a crear un fons extraordinari per vehicular aquestes inversions. Tal com ha afegit Montserrat Ventosa, alcaldessa de Llorenç, aquest fons ha de venir acompanyat “d’un pla d’inversions i un calendari d’execució”.

Des d’Esquerra han apuntat que la comarca es troba en un context de fort creixement demogràfic que li provoca “necessitats estructurals importants en àmbits com la mobilitat, l’educació, la sanitat, l’habitatge o la transició energètica”. La creació d’aquest fons hauria de complementar les inversions ordinàries que corresponguin a la comarca en els pressupostos generals. Segons ERC, el primer pagament d’aquest cànon anual fixat a la concessió s’ha de fer el tercer trimestre del 2026.

FER UN COMENTARI