El plenari de l’Ajuntament de Vilafranca ha aprovat una moció d’urgència per afrontar els efectes dels aiguats del 12 de juliol. En aquest sentit, un dels mecanismes que es vol activar és la sol·licitud per declarar la zona com a greument afectada per una emergència de protecció civil, és a dir, com a zona catastròfica per fer front als danys soferts a l’Hospital Comarcal –com a prioritat– o al Complex Aquàtic.

La petició s’haurà de fer al Govern de la Generalitat perquè aquest ho traslladi a l’Estat. La mesura comporta que els afectats (tant públics com privats) puguin aplicar a les mesures fiscals i suports pertinents que suposa aquesta declaració. En una roda de premsa celebrada just abans de l’inici del ple ordinari d’aquest dimarts, el portaveu republicà Pere Sàbat, va urgir a l’executiu vilafranquí els estudis i els informes tècnics dels danys ocasionats als espais públics per poder sol·licitar aquesta declaració al més aviat possible. “No podem perdre el temps”, va etzibar. “És important activar tots els mecanismes possibles per poder optar a més recursos i ajudes perquè Vilafranca pugui restablir la normalitat en el menor temps possible”, va afegir.

La declaració conjunta també contempla demanar a l’Agència Catalana de l’Aigua que revisi i actualitzi els plans d’inundabilitat en les zones properes a rieres i rius que passen per la vila i voltants. D’altra banda, també fa referència a la recuperació del projecte d’instal·lació de dipòsits de retenció d’aigües pluvials a la zona esportiva “per reduir la possibilitat d’impacte sobre les instal·lacions esportives municipals per causa d’episodis de pluja intensa”.

FER UN COMENTARI