“La proposta de tancar una línia d’I3 a l’escola Dolors Piera no és definitiva. Encara hi estem treballant i tenim el compromís de la Conselleria d’Educació que si hi ha més demanda que oferta, es mantindrà la segona línia”. Així de taxatiu es mostrava l’alcalde de Vilafranca, Francisco Romero, dimecres al matí, just després d’emetre un comunicat conjunt del govern local i el Departament d’Educació en el qual s’apuntava que la proposta de tancament d’aquest grup –feta pública pels mateixos Serveis Territorials d’Educació del Penedès uns dies abans en aquest mateix setmanari i comunicada també a l’escola– no era definitiva. El comunicat arribava dimecres al matí, després d’un estira-i-arronsa polític i la mobilització de tota la comunitat educativa de les escoles públiques de Vilafranca.
Davant la intenció inicial del Departament d’Educació, l’AFA del centre s’afanyava a fer una crida i a mobilitzar-se per defensar el manteniment de la segona línia d’I3 denunciant que la retallada deixaria el barri de la Girada i el Molí d’en Rovira amb menys oferta pública, afectant l’equitat i la qualitat educativa. En aquest sentit, també representants de les Associacions de Famílies d’Alumnes de les sis escoles públiques de la vila es reunien amb la regidora i acordaven que l’Ajuntament defensaria una ràtio de disset alumnes per aula per garantir el manteniment de totes les línies d’I3.
Junts demana el cessament de la regidora
Enmig d’aquest escenari, Junts demanava el cessament de la regidora d’Educació, Gemma Romeu, al·legant que des del mes de desembre govern local i Generalitat havien acordat el tancament d’una línia d’I3 en el marc de la Taula Local de Planificació de l’oferta educativa que va tenir lloc l’11 de desembre i en l’acta de la qual, en l’espai d’acords, es recull que per al curs 2025/26 es reduirà un grup d’I3 respecte del curs anterior. “És un error flagrant i injustificable de l’equip de govern”, reblava el portaveu de Junts, Aureli Ruiz a la vegada que demanava que la regidora entomés el mea culpa i sol·licitava a l’alcalde que “la cessi per incompetència”.
Des del govern local, s’insisteix que la Taula de Planificació Educativa habitualment es reuneix abans de Nadal amb caràcter preliminar i després de Nadal amb caràcter definitiu. A Vilafranca, indiquen, aquesta segona reunió encara no s’ha celebrat i hi ha temps per fer-la fins al dia 11, tot i que el Departament pot comunicar directament la seva decisió sense necessitat de convocar-la.








