El futur hospital del Garraf s’ubicarà en uns terrenys a tocar del barri del Tacó. Així ho ha donat a conèixer aquest dimecres al matí l’Ajuntament de Vilanova i la Geltrú, després d’haver arribat a un acord amb la Generalitat de Catalunya. D’aquesta manera, es descarta l’opció inicial d’emplaçar aquest equipament a l’Eixample Nord.
Segons ha explicat el Consistori, el nou hospital comarcal s’instal·larà en uns terrenys que hi ha entre el Parc Comercial i el camp de futbol municipal. Ajuntament i Generalitat han pres aquesta decisió per “la facilitat d’accés que ofereix l’indret”, ja que es troba molt a prop de la C-31 i de la C-15.
Un altre dels motius pels quals s’ha triat aquest espai és la seva superfície, que supera en més de 40.000 metres quadrats la proposta inicial. En total, la nova parcel·la té 94.000 metres quadrats, la qual cosa permetrà desenvolupar-hi la totalitat de la infraestructura i possibles ampliacions. A diferència dels terrenys de l’Eixample Nord, aquest espai està lliure d’edificacions i la construcció de l’hospital només afectaria el circuit municipal de ciclisme, per al per al qual l’Ajuntament ja ha començat a buscar-li una nova ubicació.
Ara l’Ajuntament vilanoví iniciarà els tràmits urbanístics per adquirir la propietat dels terrenys (la meitat són de titularitat municipal) i cedir-los a la Generalitat. Aquests treballs avançaran en paral·lel a l’evolució del projecte de l’hospital. La Generalitat n’ha aprovat el pla funcional i, un cop coneguda la ubicació, ja es podran començar a definir els espais i preparar el projecte executiu.








