La demanda dels MCB Cinemes contra l’Ajuntament de Calafell s’eleva als deu milions d’euros

0
1851
Els multicinemes de Calafell.

Si res no canvia, l’afer dels multicinemes MCB de Calafell s’acabarà resolent als tribunals. L’Ajuntament i la propietat estan completament enfrontats després que el consistori hagués aprovat una modificació puntual del POUM el passat setembre per canviar la clau urbanística de la zona, que va passar de tenir la “d’activitat comercial” a la “d’equipament privat”.

Amb això, l’Ajuntament volia evitar que a la zona s’hi posés una gran superfície del sector de l’alimentació i poder preservar així l’activitat de cinema. Aquesta setmana s’ha sabut que la demanda de responsabilitat patrimonial interposada per la propietat dels cinemes —contrari a aquest canvi urbanístic— s’enfila ja fins als deu milions d’euros, quan en primera instància era de 6,7 milions.

Joan Montserrat, propietari de l’equipament, va presentar aquesta demanda contra els regidors que van votar a favor de la suspensió de llicències. En aquell moment, Montserrat va assegurar a La Fura que per mantenir l’activitat de cinema, aquesta havia de ser “rendible”, afegint que decisions com el canvi de clau comercial impedien “trobar un finançament que després es pogués reinvertir en els cinemes”.

Al ple d’aquest passat divendres 28 de març, l’alcalde de Calafell, Ramon Ferré, va reiterar que la demanda patrimonial era “una mesura de pressió” contra el consistori, i pronosticava que no tindria recorregut, tal com ha passat amb una altra demanda que va posar pel mateix assumpte la cadena de supermercats Aldi. “Quan van veure el nostre expedient van decidir desestimar la reclamació”, va explicar Ferré. Per aquest motiu, el batlle es manté tranquil davant la possibilitat que l’assumpte l’acabi dirimint la justícia.

FER UN COMENTARI