La ronda Ibèrica de Vilanova es mantindrà amb un únic carril per cada sentit de circulació

1
764
Ronda Ibèrica amb el carril bici ocupant un dels carrils.

L’Ajuntament de Vilanova va anunciar durant la segona Mesa de Mobilitat, celebrada dimecres de la setmana passada, la seva intenció de mantenir la ronda Ibèrica amb un únic carril de circulació en cada sentit de la marxa. Quan va eliminar el doble carril i va donar la ronda de més aparcament, es va trobar amb una forta oposició ciutadana. Aleshores va explicar que mantindria el carril únic fins a l’inici de curs, quan amb l’increment de trànsit previst per l’obertura de les escoles, podria valorar si calia recuperar el doble carril o bé seguir igual. Han passat ja dos mesos de curs i, per ara, es mantindrà el carril únic per sentit de circulació.

Ara bé, la seva proposta contempla alguns canvis a la ronda Ibèrica per facilitar el pas de les ambulàncies que es dirigeixen d’urgències a l’Hospital de Sant Antoni, ja que s’hi han donat situacions d’embussos de trànsit que els han impedit la ràpida arribada a l’hospital. També es projecten millores en el creuament de vianants per tal d’augmentar la seguretat i pacificar el trànsit, assimilant la ronda “més a un carrer que no pas una autopista urbana”, en paraules del regidor de Mobilitat, Antoni Palacios.

Així, el govern municipal segueix amb la seva aposta per reduir el trànsit per dins de la ciutat, en consonància amb les normatives europea, estatal i de la Generalitat, que diuen que cal disminuir l’espai púbic destinat als vehicles en favor de les persones”. I de fet, l’Ajuntament ha constatat que el trànsit a la ronda Ibèrica ha disminuït lleugerament en els darrers mesos.

Eliminar l’aparcament

Un cop finalitzin les obres d’ampliació de l’aparcament dissuasiu dels jutjats, es preveu eliminar les places d’aparcament que s’havien creat en el carril lateral entre la carretera de l’Arboç i la rotonda de la rambla de Sant Jordi, i convertir aquest vial en un voral d’emergència per a pas d’ambulàncies, policia i Bombers, mantenint també zones específiques de càrrega i descàrrega. Pel que fa a l’accés a l’hospital, s’obrirà la mitjana entre els dos sentits de circulació perquè els vehicles d’emergències puguin accedir-hi directament amb un gir a l’esquerra. La mateixa actuació es farà davant la comissaria dels Mossos d’Esquadra.

A la vegada, els passos de vianants se senyalitzaran amb un “espai de vida”, protegit amb pilones, que millora la visibilitat dels vianants a l’hora de creuar. El creuament es farà en dues etapes, gràcies a la mitjana que separa els dos carrils de circulació. D’altra banda, es va anunciar una campanya per recordar que quan els semàfors estan en ambre per als vehicles, el vianant té prioritat de pas.

Pel que fa a la velocitat permesa, que amb motiu de les mesures anti-covid es va establir en 30 km/h, es proposa que pugi a 40 km/h.

En el tram de ronda que va des de la rambla Sant Jordi fins a la ronda Europa, l’Ajuntament ha comprovat que el volum de trànsit permet mantenir el carril d’aparcaments. El que canviarà serà la rotonda que uneix les dues rondes: s’hi faran carrils específics per als girs a la dreta per tal de facilitar el trànsit, i es pintarà un nou pas de vianants que farà que els vehicles que arriben des de Vilafranca disminueixin la velocitat.

El regidor ha explicat que els canvis es faran efectius al llarg del primer trimestre de l’any que ve.

1 COMENTARI

  1. I com la Ronda Ibérica ara va plena, el trànsit s’està desviant pel centre de la ciutat, i l’antiga carretera va plena de gom a gom. El soroll ara és insuportable

FER UN COMENTARI