L’escriptora i professora Teresa Guiluz ha estat guardonada amb el Premi Cavall Fort 2024, que en aquesta edició reconeixia el millor recull de tres articles de divulgació. Els seus articles, que es publicaran al llarg d’aquest any a Cavall Fort, parlen dels serenos, de la criptozoologia i del lingüista i folklorista Antoni M. Alcover.
L’acte de lliurament del premi es va celebrar el passat 15 de gener al Museu Etnològic i de Cultures del Món de Barcelona. El president de la Fundació Cavall Fort, Xavier Carrasco, ha destacat el paper de la revista en un moment tan complicat com l’actual, i ha afegit que els articles de Guiluz “són un granet de sorra que ens ajudaran a sortir del pou”.
En el seu discurs, la vilanovina ha fet referència a la seva passió per la lectura des de petita, que va afavorir la seva vocació humanística i literària. Guiluz també ha recordat la seva vinculació amb Cavall Fort i el seu “divertit viatge accidentat” fins aconseguir guanyar aquest premi, que està dotat amb 2.500 euros i una reproducció de la portada que Joan Miró va dibuixar per al Cavall Fort 44, publicat el 1965.
Teresa Guiluz (Vilanova i la Geltrú, 1966) és professora de llengua i literatura catalanes, escriptora i també autora de llibres de text. L’any 2015 va guanyar el Premi Cavall Fort en la modalitat de contes i, des de llavors, no ha deixat d’escriure per als més petits. Col·labora sovint amb Cavall Fort i El Tatano. A més, va guanyar el premi Vaixell de Vapor amb la novel·la L’extraordinari cas dels objectes apareguts.








