L’Ajuntament atura la implantació de les tres grans àrees regulades que es contemplaven al primer esborrany del projecte

Si tot va bé, la zona d’estacionament regulat de Vilafranca tornarà a estar operativa al mes d’abril. A través d’un comunicat, l’Ajuntament ha explicat que ja s’ha resolt el concurs per a l’adjudicació del contracte de control de la zona blava i que serà VOPI Aparcaments l’encarregada de gestionar-la. Actualment, aquesta empresa està gestionant les zones blaves d’Esplugues de Llobregat i Premià de Mar.

El contracte, per tant, ja ha estat signat i ara l’empresa disposa de 12 setmanes per preparar la posada en funcionament, és a dir, adquirir la nova maquinària, repintar la senyalització horitzontal de blau, informar les zones afectades, etc. La previsió és que aquests treballs estiguin enllestits a l’abril.

Les tres corones hauran d’esperar

Segons ha explicat l’Ajuntament, el funcionament de la zona blava continuarà sent el mateix que hi havia abans d’aquest impàs i s’implantarà en les mateixes zones on ja existia. Per tant, serà “unificada” i no es crearan les tres grans àrees regulades que es contemplaven al primer esborrany del projecte. El nou model preveia crear tres corones segons les necessitats de cada barri i seguint les indicacions del Pla de Mobilitat de la ciutat. Es volia crear, doncs, una àrea regulada de curta durada, on es podia estacionar un temps màxim de dues hores; una de mitja durada, on es podia aparcar 4 hores; i una de llarga durada, on els conductors podien deixar el cotxe durant una jornada sencera.

Finalment, i segons ha confirmat el mateix Ajuntament a La Fura, aquest projecte no es durà a terme, almenys en aquesta primera implantació. “La prioritat és que la zona blava comenci a funcionar el més aviat possible per afavorir la rotació a les zones comercials”, explica el regidor d’Urbanisme, Francisco Romero. “Fins al darrer trimestre de l’any, la zona blava funcionarà de forma similar i, a partir de l’octubre, s’aniran incorporant noves funcionalitats”, afegeix. Les àrees regulades, però, hauran d’esperar i, segons apunta el regidor, s’aniran implementant “progressivament”. Pel que fa els preus, Romero ha confirmat que es mantindran, si bé es veuran afectats per l’increment de l’IPC.

De fet, la principal novetat del nou contracte és que la gestió de la zona blava passa de ser una concessió a ser un contracte de titularitat municipal. És a dir, ara els ingressos els rebrà l’Ajuntament i pagarà el servei a l’empresa adjudicatària del contracte. També podrà aplicar modificacions en el funcionament de la zona blava, amb el suport del plenari.

Els treballadors de Saba, “subrogats”

Segons ha pogut saber La Fura, els treballadors de Saba -l’empresa que gestionava l’estacionament de la zona blava fins ara a Vilafranca- estan signant aquests dies el nou contracte de feina amb VOPI Aparcaments. Segons l’empresa, es tracta d’una subrogació, però els treballadors es mostren prudents: “Ens han dit que serà una subrogació, però veurem si les condicions laborals i el sou es mantenen”. Mentre no estigui operativa la zona blava, els treballadors seguiran en ERTO, una situació que s’allarga des de l’abril del 2022.

FER UN COMENTARI