L’Ajuntament de Llorenç del Penedès ha anunciat que impulsarà diferents actuacions a la carretera del Vendrell al seu pas pel nucli amb l’objectiu de reforçar la seguretat. Aquesta és una via força transitada, especialment per camions, el que suposa un perill pels vianants que la volen creuar. L’agost del 2023, de fet, va morir una veïna per un atropellament.
“Es tracta d’una carretera que té molt trànsit de camions, perquè és la que fan servir per anar de l’N-340 fins a l’Idiada”, explica a La Fura l’alcaldessa de Llorenç, Montse Ventosa. A més a més, el fet que sigui una llarga recta fa que molts vehicles “vagin a una velocitat elevada, especialment les motocicletes”. Tot i que en aquest tram hi ha semàfors de velocitat, que es posen en vermell si se supera el límit fixat, Ventosa admet que molts vehicles no en fan cas.
A més, per la tipologia de via que és, no es poden posar ressalts ni radars. Per revertir aquesta situació, el consistori ha elaborat un projecte amb diferents actuacions, entre les quals hi ha la instal·lació de nous semàfors als encreuaments de la carretera amb la plaça de la Vila, el carrer Jacint Verdaguer i el carrer Forn d’Obra. També es posarà nova senyalització vertical i horitzontal, i una tanca en una de les voreres.
De la mateixa manera, s’aprofitarà la intervenció per fer nous passos de vianants adaptats a les persones amb mobilitat reduïda i amb paviment podo tàctil per a persones invidents. També es repararan els trams de vorera malmesa. L’Ajuntament ha rebut una subvenció del Servei Català de Trànsit (SCT) de 150.000 euros que li permetrà cobrir el 90% d’aquesta intervenció, que té un cost total de 169.450 euros. La intenció és que els treballs puguin començar abans de l’estiu.








