La covid-19 ha fet repensar i impulsar noves estratègies en tots els àmbits. I algunes s’han mostrat  tan efectives que sembla que han arribat per quedar-se. El darrer exemple és la Fira de Novembre, que s’ha celebrat aquests últims quinze dies en format digital. Aquest dilluns al matí l’alcaldessa de la ciutat, Olga Arnau, i el regidor de Promoció Econòmica, Jordi Medina, han fet valoració de l’edició de la mostra més atípica de totes i han anunciat que de cara a l’any vinent, s’apostarà per un format híbrid donada la bona acollida que ha tingut la fira virtual d’enguany i que les activitats paral·leles al voltant de la mostra s’allargaran durant quinze dies.

Les xifres de la Fira 2020

“Aquest any hem fet un pas de gegant per la digitalització de la Fira de Novembre i estem convençuts que l’any que ve apostarem per un format híbrid que ens ajudi a reforçar la capitalitat econòmica de Vilanova i la Geltrú al Penedès”, explicava Arnau. I és que, per l’equip de govern, les dades assolides amb el format virtual són molt satisfactòries. La pàgina web de la Fira ha passat de les 6.000 visistes de l’any passat a les 35.000 d’enguany, aconseguint 85.000 interaccions. La conferència inaugural feta en línia la van seguir en directe gairebé 400 persones i posteriorment s’ha visualitzat 27.000 vegades. Respecte a les xarxes socials de la Fira de Novembre, han vist incrementar notòriament els seus seguidors i s’han aconseguit més de 150.000 impactes.

Pel que fa als expositors, els que han apostat per participar en la mostra en format virtual han estat 264 (l’any passat van ser 300), mentre que les activitats paral·leles, fetes també majoritàriament en línia, han estat 130 (el 2019 van ser 200). Entre les poques activitats presencials que s’han pogut tirar endavant hi ha hagut la jornada de portes obertes de dissabte a tots els museus de la ciutat, els quals van registrar quatre vegades més afluència de públic que el dissabte anterior. Segons ha explicat el regidor Medina, els expositors feia anys que demanaven poder esponjar les activitats relacionades amb la mostra més enllà dels dos dies de Fira i aquest any finalment s’ha pogut fer. La bona resposta d’organitzadors i visitants fa que de cara a pròximes edicions l’Ajuntament hagi anunciat que allargarà la fira més dies per poder realitzar còmodament totes aquestes activitats (per ara, en cap cas es planteja allargar els dies d’exposició).

Per dinamitzar els eixos comercials de la ciutat, des de Promoció Econòmica es va apostar per la il·luminació i per impulsar l’obertura dels comerços aquest darrer diumenge. Així, la rambla Principal es va il·luminar de cap a cap amb un canó de llum blava, mentre que altres carrers del voltant es van decorar amb llums. Tot i aquestes mesures, els comerciants diuen no haver detectat un increment de vendes, mentre que el nombre de comerços que van obrir portes diumenge va ser molt baix.

Cap a una nova Fira

Si no hagués estat per la pandèmia, aquest 2020 la comissió organitzadora de la Fira de Novembre ja haguera impulsat un nou model de mostra basat en l’especialització al voltant de les activitats relacionades amb la innovació, la tecnologia, el medi ambient i la sostenibilitat. Aquest nou model es pretén implementar-lo l’any vinent incorporant tota l’experiència assolida en aquesta edició amb la digitalització de la fira: “Els bons resultats d’enguany ens refermen per treballar en el futur i perquè el 2021 puguem tenir una fira en format híbrid. Ha de ser una fira estratègica de país que consolidi la capitalitat econòmica de Vilanova a Catalunya”, anunciava Medina.

 

FER UN COMENTARI