Fa dues setmanes el Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat anunciava que s’havia reunit amb els ajuntaments afectats pel Logis Penedès (l’Arboç, Banyeres del Penedès, Castellet i la Gornal i Sant Jaume dels Domenys) i plegats havien constituït la comissió executiva del Pla director urbanístic (PDU), un òrgan que té per objectiu analitzar els diferents instruments que permetran desenvolupar el nou pol logístic i de serveis.

Davant d’aquest anunci, l’alcalde de Banyeres, Amadeu Benach, ha negat “categòricament” que el consistori hagi consensuat el desenvolupament del Logis amb la Generalitat. Benach explica que dijous passat va assistir a la reunió amb el departament de Territori i Sostenibilitat i que la trobada va servir perquè els informessin de la situació actual del Logis. Subratlla que és la primera reunió que tenen després que s’hagi reprès el projecte del centre i que tot i que “hi ha hagut millores respecte a la proposta inicial, el poble de Banyeres és el més perjudicat de tots els municipis del Baix Penedès”. Benach insisteix que durant la reunió es va decidir que el Departament contactaria amb els tècnics municipals per valorar “propostes, millores i alternatives” al projecte actual, però insisteix que el dia d’avui no existeix cap entesa respecte al projecte que la Generalitat té sobre la taula.

L’alcalde banyerenc discrepa amb el sistema intermodal per traslladar les mercaderies dels camions al transport ferroviari, augurant que això “col·lapsarà els accessos al municipi des de l’autopista”.

El PDU del Logis Penedès preveu un desenvolupament de 177 hectàrees d’activitat, però a l’abril l’empresa pública CIMALSA va anunciar que per atendre les demandes de les associacions empresarials de l’Alt i el Baix Penedès, així com del món local, desenvoluparia el projecte per fases. En aquesta primera es definirà un sector de 40 hectàrees.
Recordem que el PDU del Logis Penedès preveu combinar zones d’activitat econòmica i logística amb serveis, indústries netes i formació. Inclourà una terminal intermodal de mercaderies, connectada en un futur al Corredor ferroviari Mediterrani; un nou accés a l’AP-7, i un vial de connexió entre l’autopista i l’A-7. Igualment, ampliarà els espais oberts protegits, inclourà les mesures correctores de l’impacte paisatgístic necessàries i el seu disseny funcional serà ecoeficient.

FER UN COMENTARI