El govern de Vilafranca ha explicat aquest matí en què consistirà el projecte que Renfe ha tret a licitació aquests dies per la remodelació de l’estació de trens. La intervenció, pressupostada en 3,6 milions d’euros, s’haurà d’executar en un termini màxim de 15 mesos i, segons Renfe, durant el temps que duri no es preveu que interfereixi en el servei de trens.

El projecte consistirà, bàsicament, a millorar l’accessibilitat, suprimir les barreres arquitectòniques i separar l’itinerari dels vianants que creuen per l’estació per anar del centre al barri del Molí d’en Rovira i el dels passatgers. Per aconseguir-ho, la passarel·la actual es dividirà en dos, una pels usuaris del tren i l’altra, enjardinada, per als vianants.

L’edifici de l’estació data de 1865 i des del 2006 no s’hi ha fet cap obra. Amb el projecte que Renfe preveu tirar endavant se suprimiran les barreres arquitectòniques, es crearan itineraris per a persones invidents, es renovarà la il·luminació, es faran els lavabos nous, es tancarà la marquesina amb vidre per tal d’instal·lar-hi a dins els torns d’accés, un dels dos ascensors existents es traslladarà dins d’aquesta marquesina, es renovarà la pavimentació i es faran noves les escales d’accés a les andanes. “Ens hauria agradat una inversió més alta i més intervencions, però les que es faran ja suposaran un canvi i una millora substancial. A més, hem aconseguit que Renfe inclogui la de Vilafranca dins de les 35 estacions prioritàries d’intervenció”, anunciava el regidor de Projectes Estratègics i Mobilitat, Aureli Ruiz.

Per la seva banda el tinent d’alcalde, Francisco Romero, explicava que amb aquestes obres l’Ajuntament pot posar ja sobre la taula les obres del vial del carrer Comerç: “El 2020 podrem treure a licitació el projecte i començar-lo a executar durant aquell mateix any. La inversió per aquesta actuació és d’uns 2,4 milions d’euros”, explicava. En una segona fase, que el govern preveu dotar-la de pressupost a finals de mandat, s’urbanitzarà el tram restant de la llosa. En aquest sentit Aureli Ruiz, destacava la importància de la inversió total que es farà en aquest tram: “Estem parlant d’uns 9 milions d’euros en total, cinc aportats per l’Ajuntament i 3,6 per Renfe. Podem dir que estem davant una de les inversions més importants fetes mai a Vilafranca”.

Des del govern s’insisteix que aquestes obres es fan al marge del planejament urbanístic del Molí d’en Rovira i s’anuncia que actualment l’Ajuntament està treballant en el full d’esmenes per tornar a presentar a la Generalitat un text definitiu abans de finals d’any.

 

FER UN COMENTARI