Les vendes de la Denominació d’Origen Cava van baixar un 13,62% durant el 2020, quan es van distribuir 215,5 milions d’ampolles, 34 milions menys que l’any anterior. Aquestes són algunes de les dades que ha donat a conèixer el Consell Regulador de la DO Cava, el qual valora “l’enorme capacitat de resiliència del sector davant l’impacte de la pandèmia”.
L’any passat les exportacions van continuar sent el pilar del sector, arribant al 71% de les vendes total, cosa que representa un 7,92% menys que el 2019. Alemanya va continuar sent el principal país de consum, seguit del Regne Unit (amb un creixement del 6,55%), Bèlgica, Estats Units d’Amèrica i Japó. Per països, on el consum de cava de la DO més ha crescut és a Rússia (17,47%), Lituània (16,73%), Suècia (12%), Finlàndia (11,83%) i Països Baixos (9,93%). “La diversificació de mercats que té el cava és una riquesa, un fons de comerç molt valuós que s’ha mostrat com un atenuant a la caiguda del mercat interior, més afectat per la pandèmia”, indica el president de la DO Cava, Javier Pagès.
Pel que fa al mercat nacional, a conseqüència dels tancaments i restriccions del sector de la restauració i de les limitacions de mobilitat geogràfica i social, la caiguda de les vendes va ser d’un 12,4%. Davant el descens en l’àmbit de la restauració i l’alimentació, la venda on line va evolucionar positivament, amb un creixement d’un 44,9% respecte a l’any anterior.
Davant d’aquestes xifres, Javier Pagès ha subratllat que “amb molt d’esforç, treball, tenacitat i cooperació el cava ha aconseguit uns resultats que han superat les expectatives iicials, tenint en compte el context general”.