L’escola Vedruna Sant Sadurní rep el primer premi en disseny de robot

0
172

L’escola Vedruna de Sant Sadurní ha guanyat el primer premi en el torneig de robòtica First Lego League, que se celebra en l’àmbit mundial amb més de 90 països participants. És l’onzena vegada que l’escola rep aquest premi de forma consecutiva, enguany ha estat l’equip NanoVERC’s qui s’ha fet amb el guardó.

El tema proposat per la competició ha estat el SuperPowered, un repte per a tots els equips que consistia a dur a terme un projecte relacionat amb l’energia. La solució presentada per l’equip dels NanoVERC’s ha estat un dispositiu, pensat per cases amb plaques solars, que permet l’optimització del consum de l’energia produïda per part de tots els membres de la família gràcies al seu fàcil ús.

El jurat ha considerat que mereixia el primer premi en disseny en destacar el sistema pin-less desenvolupat, la programació, basada en l’ús del girosensor i les iteracions, és a dir la prova i error fins a arribar a assolir resultats molt consistents. Per altra banda, el projecte també ha estat guardonat amb el tercer premi en la competició de joc del robot.

Els participants de l’equip NanoVERC’s són: Xesca Mata, Pau Lamela, Pau Crego, Pau Mantas, Martí Cano, Martí Esteve, Marc Herrero i Pau Parera.

Per altra banda, l’escola Vedruna Sant Sadurní també ha participat aquest cap de setmana a la GLOBAL CAMP de la Fundació Vedruna Catalunya, juntament amb l’escola Vedruna de Vilafranca. Sota el lema “Compendre, empatitzar i actuar per transformar el món”, es van exposar 70 projectes educatius que impulsen els Objectius de Desenvolupament Sostenible i l’Agenda 2030.

En aquest marc, Vedruna Vilafranca va presentar, amb els nens i nenes de cinquè de primària, el projecte “Fem d’inventors”, que pretén dissenyar i idear propostes sostenibles per l’entorn més proper de l’alumnat. Per altra banda, Vedruna Sant Sadurní va presentar el projecte “Eduquem a l’entorn de la nostra escola”, on amb l’alumnat de Primària i Secundària impulsen un espai pedagògic, d’aprenentatge transversal, vivencial i experimental al voltant del coneixement d’una activitat rural i agrària generadora d’uns valors rics i propis.

FER UN COMENTARI