L’OAC de Vilanova, deu anys i la mirada posada en la versió on-line

0
1218

L’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC) de l’Ajuntament de Vilanova compleix avui dimarts deu anys. Una dècada en què l’atenció personalitzada al ciutadà ha fet un salt qualitatiu molt gran i que està a les portes de fer-ne un altre, quan comenci l’etapa en què els tràmits es puguin fer mitjançant internet.

En aquests deu anys s’ha passat de poder-hi fer 44 tràmits fins als 160 que s’hi poden realitzar actualment, amb un volum anual de tràmits que ronda des de fa tres anys els 100.000 (99.916 l’any passat); els més freqüents tenen a veure amb el padró municipal (42.751 en els darrers dotze mesos), seguits de les demandes d’informació (35.055) i ja a molta més distància les compulses de documents (7.188).

L’alcaldessa Neus Lloveras ha dit que l’atenció ciutadana “és una prioritat per a l’Ajuntament” i que l’evolució natural a partir d’ara serà la de poder fer el màxim de tràmits en versió on-line, per bé que “l’oficina sempre hi serà”.

Montserrat Ubia, cap dels Serveis d’Atenció Ciutadana de l’Ajuntament, explica que està pendent de la posada en servei d’una plataforma digital que permeti fer el pagament de rebuts i de serveis municipals via internet, que en principi s’ha d’activar al 2017. Quan es puguin fer aquests tràmits on-line, està convençuda que baixarà el nombre de tràmits presencials perquè molts es faran virtualment: “Serà com un banc, l’Ajuntament donarà un PIN” i es podran fer tot de tràmits que ara, per les dificultats d’accés al certificat digital, es fan presencialment.

FER UN COMENTARI