Amb els pressupostos generals de l’estat central sobre la taula els partits preparen les seves esmenes. Aquest dilluns al matí els diputats del PDeCAT, Carles Campuzano, i d’En Comú Podem, Fèlix Alonso han estat a Vilafranca per explicar les esmenes que els seus grups respectius presentaran als pressupostos i que estan directament relacionats amb el Penedès. I entre totes elles, un denominador comú: més inversió pel servei de Rodalies.

Per part del PDeCAT, el diputat Campuzano ha titllat la proposta de pressupostos presentada pel govern del PP amb el suport de Cs com “una estafa política” i ha recalcat que les inversions que es preveuen a Catalunya equivalen al 13% del conjunt de tot l’estat, un percentatge molt per sota del pes que té l’economia catalana (19-20%) i de la població (16-17%).

Campuzano ha agrupat en quatre grans àmbits les esmenes que el seu grup presentarà i que estan relacionades amb la vegueria Penedès: la millora de Rodalies (línies R2 i R4), la solució a la congestió i perillositat de l’N-340, la gestió de la costa penedesenca (ports, passeigs marítims…) i la dinamització dels centres urbans de les quatre capitals de comarca de la vegueria.

El paquet d’esmenes més important presentat pel PDeCAT fa referència a l’àmbit ferroviari. Denuncien el reguitzell d’inversions anunciades pel Ministerio de Fomento des de fa anys i l’incompliment de les mateixes i carreguen contra el traspàs “mal negociat” que el govern del tripartit va fer amb el PP del servei de Rodalies. “La manca d’inversions en Rodalies la paguen milers de ciutadans de la vegueria Penedès amb un servei totalment deficient, i la paga també l’economia catalana” ha recalcat. Campuzano ha insistit també en la necessitat que Vilafranca pugui aprofitar el pas de la línia d’alta velocitat per tenir un baixador on puguin aturar-s‘hi alguns AVE i els trens Avant.

Respecte a la N-340 ha titllat de “vergonyosa i indolent” la postura de Fomento, que va acordar amb el conseller Rull desencallar la situació i “ara que amb el 155 només depèn d’ells no ho posen en marxa”. Campuzano va anunciar que des del seu partit vetllaran sobre la fi de la concessió del peatge de l’AP7: “Si el Ministerio no comença a pensar-hi aviat, el més segur és que es prorroguin i això seria un greuge pel territori i molt especialment pels veïns de bona part de la vegueria Penedès. Nosaltres apostem per la vinyeta”.

Les cinc esmenes d’En Comu Podem

Un parell d’hores després de Campuzano, ha sigut el diputat d’En Comú Podem per Tarragona i alcalde d’Altafulla, Fèlix Alonso, el que ha presentat les esmenes registrades pel seu grup als pressupostos generals de l’Estat. “Uns pressupostos que consoliden el model de desigualtat i continuen amb la política de retallades”, ha comentat. De les cinc propostes per millorar aquests pressupostos i que afecten directament Vilafranca i comarca, destaca especialment la que fa referència a infraestructures i mobilitat. “Hem plantejat la millora de la R4, actualment una de les pitjors de Catalunya, amb molt poca freqüència de pas i desconnectada totalment del sud. Vilafranca ha d’estar connectada amb Tarragona i també amb la R8 que va fins a la Universitat Autonoma, és un greuge per a la seva ciutadania que no ho estigui” ha dit Alonso.

Les altres dues esmenes relacionades amb l’àmbit ferroviari que ha presentat En Comú Podem demanen el cobriment de la via fins a la carretera de Moja i la finalització de les obres de l’estació de Vilafranca. En aquest sentit, tot i que no s’ha presentat cap esmena, Alonso ha insistit en la necessitat que Vilafranca estigui connectada a l’alta velocitat i puguin aturar-s’hi trens d’altes prestacions.

El regidor de Vilafranca En Comú, Ramon Arnabat, ha apuntat que les dues darreres esmenes que s’han presentat demanen una ajuda d’1 milió d’euros per fer front a les obres del Vinseum i la devolució de la caserna de la Guàrdia Civil, actualment abandonada, a l’Ajuntament, que és el propietari dels terrenys i al qual des del govern central se li reclamen 600.000 euros per poder-lo retornar.

 

FER UN COMENTARI