Pla d’asfaltat de carrers, millora de voreres i redisseny del pas de la via al c. Coroleu de Vilanova

0
823
Ronda Ibèrica amb el carril bici ocupant un dels carrils.

L’Ajuntament ha anunciat un pla de manteniment de la via pública excepcional que abordarà el reasfaltat i repintat de carrers i l’arranjaments de voreres de desenes de carrers de la ciutat que estan malmesos, amb una inversió global de 250.000 euros (150.000 per asfaltar, 50.000 per pintar i 50.000 en accessibilitat de voreres). Seran petites actuacions, de poca durada i en trams molt concrets, però que arribaran a més de trenta punts de la ciutat; per exemple, tres trams diferents de Pare Garí, plaça Catalunya, tres trams de Francesc Macià, l’Av. Rocacrespa, carrer Llibertat (entre carretera i Forn de Vidre), Torre d’Enveja, Joaquim Mir, Àncora, rambla Samà, Coroleu (entre Aigua i Sant Onofre), etc. En total, 8.032 metres de reasfaltat, a realitzar, en principi, d’aquí a finals d’any.

Refer el pas sota la via de Josep Coroleu

Més enllà d’això, el Consistori també té en dansa altres projectes de pes, com la reformulació del pas sota la via fèrria a l’alçada del carrer Josep Coroleu, prevista per al segon trimestre de 2021. En concret, es redissenyaran les dues rampes, atenent a les peticions veïnals, que es queixaven de l’existència de trams foscos i amb poca visibilitat. Una millora “en clau de gènere”, ha dit el regidor de Mobilitat Antoni Palacios, per evitar “que hi hagi racons on amagar-se”. Així, els 179.000 euros que s’hi destinaran (procedents dels fons Feder de la Unió Europea) serviran per eixamplar la rampa de la banda de muntanya i per fer un talús enjardinat al costat del barri de Mar, eliminant el revolt que hi treu visibilitat.

També a la franja marítima s’hi projecta el redisseny de la rotonda del port (300.000 euros) durant el primer semestre de 2021 per tal que hi puguin transitar millor vianants i ciclistes; i també durant els primers mesos de l’any s’equiparan les zones d’aparcament del Prat de Vilanova a tots els de Baix a Mar, és a dir, a l’estiu tots els carrers seran de zona verda (per als propietaris d’habitatges) o de zona blava (de pagament). També s’ampliarà –amb pintura– les voreres d’una banda dels carrers, de manera que només es podrà aparcar a un dels dos costats. La idea és fer aquesta actuació entre febrer i març –en qualsevol cas, ha d’estar a punt abans de l’estiu– amb un pressupost de 250.000 euros, dels quals es farà càrrec l’empresa pública VNG Aparcaments.

L’alcaldessa Olga Arnau ha dit que “des de fa vuit o deu anys l’Ajuntament no ha pogut fer intervencions amb fins propi” a la via públic d’aquesta magnitud.

FER UN COMENTARI